چه کسانی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات می‌شوند؟

مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و خدمات آن‌ها حداکثر ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان باشد مشمول استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم خواهند بود.
تصویر چه کسانی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات می‌شوند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن نیروبخش در خصوص مشمولین تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات ‏های مستقیم بیان کرد: تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‏‌های مستقیم به مبلغ ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می شود و مشمول مقررات این دستورالعمل بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات و ارائه اظهار نامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف می‌شوند.

وی ادامه داد: مشمولین باید تا پایان خردادماه سال جاری اظهارنامه تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم خود را تکمیل و به صورت الکترونیکی در سایت my.tax.gov.ir بارگذاری کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم تصریح کرد: مودیانی که در پرونده‌های مشارکت مدنی چنانچه سهم یا فروش آن‌ها بیش از مبلغ ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و یا سهم آن‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال باشد، کلیه صاحبان مشاغل و حرف پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، دامپزشکی که پروانه فعالیت آن‌ها از طریق وزارت بهداشت و درمان صادر شده است، و یا افرادی که در کسب و کارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده فعال هستند در صورتی که براساس اطلاعات دریافتی، پایانه‌های فروشگاهی نصب نکرده و همچنین براساس اطلاعات سامانه «سوت زنی» از پایانه‌های فروشگاهی استفاده نکرده‌اند مشمول تبصره ماده ۱۰۰ نخواهند بود.

وی در پایان گفت: برای اینکه مودیان نسبت به پرداخت به موقع مالیات تشویق شوند، از طریق سازمان امورمالیاتی کشور مقرر شده که مالیات مودیان به صورت اقساطی تا سقف ۴ ماه تقسیم شود. عدم پرداخت مالیات در موعد مقرر مشمول جریمه موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات‏های مستقیم خواهد بود.

فارس

488270