مسابقات جهانی تکواندو؛ حذف دو هوگوپوش ایران از گردونه رقابت‌ها


سیده نرگس میرنوراللهی و میرهاشم حسینی با وجود ارائه نمایشی قابل قبول از رقابت‌های جهانی باکو کنار رفتند.
تصویر مسابقات جهانی تکواندو؛ حذف دو هوگوپوش ایران از گردونه رقابت‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، در چارچوب رقابت‌های جهانی باکو 2023 و در روز ششم این مسابقات، مبارزات اوزان 62- کیلوگرم بانوان و 74- کیلوگرم آقایان برگزار شد و «سیده نرگس میرنوراللهی» و «میرهاشم حسینی» نمایندگان تیم ملی تکواندو ایران بودند.

سیده نرگس میرنوراللهی در دیدار نخست خود موفق شد با نتیجه 2 بر صفر «مالسا مونتریو» از پرتغال را شکست دهد. ملی پوش کشورمان در مرحله یک شانزدهم نهایی رو در روی «مریمی خلال» از مراکش قرار گرفت و او را هم مقتدرانه و با نتیجه 2 بر صفر از پیش رو برداشت. میرنوراللهی در یک هشتم نهایی به مصاف «سارا چاری» قهرمان جهان در سال 2022 و عنوان دار گرند پری قرار گرفت و نتیجه را 2 بر صفر به حریف عنواندار خود واگذار و در نهایت شایستگی از دور رقابت ها کنار رفت.

میرهاشم حسینی در وزن 74- کیلوگرم دیگر نماینده ایران در روز ششم مسابقات بود. حسینی در دیدار نخست خود برابر «روسلان ماکاروف» از قرقیزستان قرار گرفت و به راحتی توانست با نتیجه 2 بر صفر او را شکست دهد. حسینی در دیدار دوم خود رو در روی «جیلن لالون» از هائیتی قرار گرفت و او را هم با نتیجه 2 بر صفر از پیش رو برداشت و پا به مرحله یک هشتم نهایی گذاشت. حسینی در این مرحله و در یک دیدار نفس گیر مقابل «استفان تاووک» از صربستان دارنده مدال برنز مسابقات جهانی 2022 مکزیک قرار گرفت و با ارائه نمایشی قابل قبول، نتیجه را 2 بر یک به حریف خود واگذار کرد و از گردونه رقابت ها حذف شد.

در همین چارچوب و در روز آخرین مسابقات، فردا یکشنبه «علیرضا نادعلیان و ناهید کیانی» 2 ملی پوش کشورمان به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

تا به اینجای رقابت های قهرمانی جهان 2 مدال برنز توسط «متین رضایی و آرین سلیمی» برای ایران به دست آمده است.

منبع: فارس

488238