کیفیت قابل قبول ۱۲ ایستگاه سنجش هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای هم‌اکنون پایتخت ۷۵ است و ۱۲ ایستگاه وضعیت قابل قبول و۹ ایستگاه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده‌اند.
تصویر کیفیت قابل قبول ۱۲ ایستگاه سنجش هوای تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، براساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا امروز (۱۳ خرداد) در ایستگاه‌های شریف (منطقه ۲)، پاسداران (منطقه ۳)، شهرداری منطقه ۱۹ و شهر ری (منطقه ۲۰) با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های تربیت مدرس (منطقه ۶)، گلبرگ (منطقه ۸)، شهرداری منطقه ۱۱، پیروزی (منطقه ۱۳) و شاد آباد (منطقه ۱۸) با آلاینده شاخص ازن در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴)، شهرداری منطقه ۴، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۹، شهرداری منطقه ۲۲ با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌ شهرداری منطقه ۱۲ با آلاینده شاخص ازن و در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، شهرداری منطقه ۲، پونک، ستاد بحران (منطقه ۷)، مسعودیه (منطقه ۱۵) و شهرداری منطقه ۲۱ با آلاینده شاخص دی‌اکسید نیتروژن در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

در این میان ایستگاه تربیت مدرس (منطقه ۶) با شاخص ۱۲۷ آلوده‌ترین ایستگاه‌ سنجش کیفیت هوای تهران است.

لازم به ذکر است در ایستگاه‌های میدان فتح (منطقه ۹)، اتوبان شهید محلاتی (۱۴) و شهرداری منطقه ۱۶، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون به عنوان آلاینده شاخص هوای امروز ثبت نشده است. هیج داده‌ای نیز از ۱۱ ایستگاه سنجش کیفیت هوا اعلام نشده است.

به گزارش پرسون، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

منبع: ایسنا

488224