عرضه نفت در بورس کالا این انرژی را از انحصار عده‌ای خاص خارج می‌کند

نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: عرضه نفت در بورس کالا این انرژی را از انحصار عده خاصی خارج می‌کند و باعث می‌شود بر تعداد خریداران و فروشندگان نفت ما افزوده شود.
تصویر عرضه نفت در بورس کالا این انرژی را از انحصار عده‌ای خاص خارج می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، شهریار حیدری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر ارائه نفت در بورس انرژی از طریق اوراق گواهی سپرده کالایی نفت خام، اظهار داشت: در سال های اخیر به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا میزان فروش نفت کشور ما کاهش یافته است و بیشتر فروشندگان نفت نیز تحریم شده‌اند. دولت برای شکستن و خنثی کردن این تحریم اقدام به عرضه نفت در بورس انرژی کرده تا بخش خصوصی اقدام به فروش نفت کنند.

وی ادامه داد: وقتی بخش خصوصی به میدان فروش نفت بیاید می توان به میزان بیشتری اقدام به فروش نفت و کسب درآمد برای دولت کرد. عرضه نفت در بورس کالا این انرژی را از انحصار عده خاصی خارج می‌کند و باعث می‌شود بر تعداد خریداران و فروشندگان نفت ما افزوده شود.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه توضیح داد: عرضه اوراق گواهی سپرده کالایی نفت خام در بورس بازار نفت را رقابتی می‌کند و این بازار رقابتی به نفع افزایش درآمد دولت محسوب می‌شود و علاوه بر این کسانی که تجربه در زمینه فروش نفت دارند با حضور در این بازار رقابتی می توانند از طرق مختلف نفت خام را به فروش برسانند و این اقدام می‌تواند به دور زدن تحریم‌ها کمک کند.

حیدری با تاکید بر اینکه درست است که در دور زدن تحریم‌ها می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد اما بهترین شفافترین و تاثیرگذارترین روش همین ایجاد رقابت است، خاطرنشان کرد: منابع حاصل از فروش و عرضه نفت در بورس انرژی می تواند در توسعه میادین نفت و گاز و رقابت با سایر کشورهای همسایه که از منابع نفتی برخوردار هستند تاثیر گذار است.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: برخی از درآمدهای دولت در بودجه سنواتی گذشته و آینده بحث درآمدهای نفتی است که در حوزه زیرساخت استفاده می‌شود و با کسب درآمد و به فروش رساندن نفت خام می توان هم درآمدهای دولت را محقق کرد و هم اینکه تکمیل و توسعه زیرساخت ها به موقع و در زمان مقرر به نتیجه می‌رسد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خاطرنشان کرد: برای توسعه میادین نفتی مشارکتی و توسعه زیر ساخت این میادینی می توان با بخش خصوصی همکاری کرد و از محل درآمدهای حاصل از عرصه نفت در بورس کالا هزینه کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: تا زمانی که دولت در حوزه نفت درآمدی نداشته باشد نمی‌تواند در حوزه زیرساخت ها هزینه کند. هزینه کردن در میادین مشترک نفت و گاز اقدامی ضروری است. کشوری می تواند بیشترین بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز را داشته باشد که تکنولوژی برتر داشته باشد. بنابراین ما هر چقدر در حوزه زیرساخت و هدایت منابع به این سمت توجه کنیم قطعاً در زمینه توسعه آنها تاثیر گذار است.

488200