گزارش آژانس بین‌المللی بیانگر حقانیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: گزارش اخیر آژانس بین‌المللی نشان می‌دهد جمهوری اسلامی همواره با رویکردی صادقانه با آژانس رفتار کرده و مسئله‌ای برای پنهان کاری و غیر شفاف بودن وجود ندارد.
تصویر گزارش آژانس بین‌المللی بیانگر حقانیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران است

به گزارش سایت خبری پرسون، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره مختومه شدن یکی از پرونده‌های ادعایی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی گفت: علتی که پرونده‌های فیمابین ایران و آژانس معمولاً تداوم داشته، اتخاذ رویکرد غیرفنی و سیاست زده از سوی آژانس نسبت به فعالیت‌های ایران بوده است.

وی افزود: خبر مختومه شدن پرونده ادعایی علیه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، اگر به معنای این باشد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رویکرد سیاست زده و غیرفنی خود عبور کرده و رویکردی فنی را در قبال ایران دنبال کند، می‌تواند قابل اعتنا باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امیدواریم و تلاش می‌کنیم که این رویکرد در آینده نیز توسط آژانس تداوم داشته باشد، خاطرنشان کرد: آژانس باید اثبات کند که به جای پیگیری نگاه سیاست زده و متمایل به غرب، به دنبال راهکارهای فنی در تعامل با ایران است، هر چند رفتار همیشگی آژانس نشان داده که آنها یک رویکرد کاملاً سینوسی و پر فراز و فرود را در قبال ایران دنبال می‌کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه فراز و فرود در رفتارهای آژانس، متاثر از وابستگی دبیرکل این سازمان به آمریکایی‌ها است، عنوان کرد: گروسی با حمایت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها توانسته مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شود و امروز نیز تداوم این مسئولیت خود را مدیون آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌داند و بالطبع رویکردهای مدنظر آنها را دنبال می‌کند.

وی گفت: جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که در موضوع هسته‌ای کاملا شفاف است که این شفافیت در عملکرد در بسیاری از گزارش‌های آژانس بین‌المللی مانند گزارش آخر این سازمان نیز مورد تایید قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: این گزارش نشان می‌دهد جمهوری اسلامی همواره با رویکردی صادقانه با آژانس رفتار کرده و مسئله‌ای برای پنهان کاری و غیر شفاف بودن باقی نمانده و این می‌تواند یک پیروزی برای جمهوری اسلامی و اثبات حقانیت کشورمان از سوی آژانس تلقی شود.

488190