فال روزانه پنجشنبه 11خرداد ۱۴۰۲/ فال حافظ امروز

مَثَلی هست با این مضمون که به فال اعتقاد نداشته باش ولی نیم نگاهی بهش داشته باش!! اگر با این مثل موافق هستید می توانید فال روزانه امروز (طالع بینی روزانه) خودتان را بر اساس ماه تولد هر روز در این پست مشاهده کنید.
تصویر فال روزانه پنجشنبه 11خرداد ۱۴۰۲/ فال حافظ امروز

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه با فال امروز من با ما همراه شوید.

فال روزانه واقعی شخصی برای متولدین ۱۱ خرداد:

فال روز تولد: امسال وجود شما سرشار از شور و هیجان خواهد بود. شما نگرشی مثبت نسبت به زندگی دارید و وجودتان سرشار از میل به زندگی و رسیدن به اهدافتان است. ولی باید این نکته را به خاطر داشته باشید که رسیدن به اهدافتان به سادگی آب خوردن نخواهد بود و باید برای به دست آوردن خواسته هایتان تلاش کنید، رم هم یک شبه ساخته نشد. سالی که پیش رو دارید از لحاظ مسائل مادی و اموالتان برای شما بسیار پربار خواهد بود و خوش شانس خواهید بود. منابع دیگری برای بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادیتان در اختیارتان قرار خواهند گرفت و شاید یکی از اعضای خانواده نیز شما را از این لحاظ به طور جدی حمایت کند. در محل کارتان نیز بالاخره به ترفیع رتبه ای که می خواسته اید دست خواهید یافت و حقوقتان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. همسر و فرزندانتان شما را مورد حمایت خود قرار خواهند داد، اما شما هم باید به اندازه کافی برای آنها وقت کنار بگذارید. اگر می خواهید شخصی که دوست دارید را تحت تأثیر قرار دهید باید کمی رفتارهایتان را تغییر دهید و از چارچوب هایی که برای خود ساخته اید فراتر بروید.

فال امروز متولدین فروردین

امروز برخی داستان ها و مسائل مربوط به گذشته دوباره مطرح می شوند و ذهنتان را به خود مشغول می کنند. به عنوان مثال اگر کارمند اداره ای هستید و در گذشته اشتباهاتی انجام داده اید و یا کم کاری کرده اید امروز ممکن است پرده از رازتان برداشته شود. شاید این موضوع در واقع فقط به خاطر حسادت های دیگران پیش آمده باشد، در هر صورت خودتان را برای مبارزه و دفاع از خودتان آماده کنید. رویاهایتان به محدوده دسترسیتان بسیار نزدیک شده اند. زمانی فوق العاده برای پیشروی فرا رسیده است. در ملاقاتی که این ماه پیش خواهد آمد مخاطبتان را به هیچ وجه دست کم نگیرید وگرنه خودتان را سبک می کنید. با آگاهی کامل به جلسه بروید. در مقابل دیگران خبری به گوش شما می رسد، مراقب واکنش تان نسبت به این خبر باشید. اگر حرفی می زنید بهتر است به آن عمل کنید وگرنه اعتماد اطرافیان را برای همیشه از دست می دهید.

فال امروز متولدین اردیبهشت

امروز باید یک استراتژی هوشمندانه به کار بگیرید تا بتوانید بین اهداف شخصی و زندگی حرفه ایتان تعادل ایجاد کنید. نباید به خاطر بلندپروازی های حرفه ای خود و یا نیازهای مالی زندگی شخصیتان را قربانی کنید. شما به عنوان یک فرد بالغ موظف به ایجاد تعادل بین تمام جنبه های مختلف زندگی خود هستید. این که بخواهید دیگران را رهبری کنید بخشی از ذات شما است، اما همه ما گاهی به تغییر نیاز داریم. با وجود آنکه ممکن است شیوه قدیمی تان هنوز هم راهگشا باشد اما می توانبد با اندکی تغییر به بهبود هرچه بیشتر روند زندگیتان کمک بکنید. وقت آن رسیده به خودتان کمی استراحت بدهید. با ذهن و جسم خسته به جایی نمی رسید. در حال حاضر تصور هرگونه دگرگونی از نظرتان ترسناک است. به سرنوشت اعتماد کنید.

فال امروز متولدین خرداد

امروز ممکن است اتفاق عجیبی برای شما پیش بیاید. شاید یکی از اعضای خانواده تان شما را به خاطر شغلی که انتخاب کرده اید مورد سرزنش قرار دهد. این موضوع احتمالا به این خاطر خواهد بود که حرفه شما با سابقه کاری سایر اعضای خانواده تان کاملا متفاوت است، اما هیچ قانونی وجود ندارد که شما را به ادامه راه خانواده تان محکوم کند و انتخاب به عهده خود شماست. ماه گذشته چیزهای زیادی را تجربه کردید؛ غم، شادی، ترس و خشم را در وجود خود حس کردید، اما حالا اوضاع دارد روز به روز بهتر می شود و به ثبات خواهید رسید. در مورد یک مسئله مالی بهتر است به انتخابتان اطمینان کنید که مرتکب خطا نشده اید. یک خبر را از زبان دو نفر و به دو شکل متفاوت خواهید شنید. تا به صحت اتفاق مطمئن نشده اید، هیچ عکس العملی نشان ندهید. بهتر است فعلاً خوددار باشید. مهمانی عزیز و ناخوانده از راه دور خواهید داشت. او با خودش شادی را به خانه تان می آورد.

فال امروز متولدین تیر

مقامات بالاتری که تا به حال راهنمای شما بوده و به شما کمک کرده اند امروز ممکن است در برابرتان قرار بگیرند و با شما مخالفت کنند. حالا دیگر زمان آن فرا رسیده است که ترس هایتان را کنار گذاشته و بی آن که به دنبال راهنمایی باشید خودتان مسیرتان را به سوی هدفتان پیدا کنید. این وضعیت بدون شک تاثیرات مثبتی روی زندگی و آینده شما خواهد گذاشت و به این معناست که دارید به بلوغ می رسید. بعدا هم خواهید توانست هر از گاهی در صورت نیاز از دیگران تقاضای کمک کنید. فردی وارد زندگیتان خواهد شد آن هم وقتی که هیچ انتظار ندارید، او محاسبان شما را به سادگی برهم خواهد زد.این اتفاق در نهایت به نفع شماست و باعث خوشحالی تان می شود.برای یک کار مالی یا امضای قراردادی مهم محتاط باشید و جوانب امر را با دقت سبک و سنگین بکنید، نکته ای در متن باید تغییر کند.

فال امروز متولدین مرداد

امروز ممکن است برای شما با تنش ها و چالش هایی همراه باشد. پیشرفت های اخیری که در زندگی حرفه ای خود داشته اید آنقدر کم و نا امید کننده بوده اند و از انتظارات شما فاصله داشته اند که ترجیح می دهید کمتر به خودتان فشار بیاورید. اما متاسفانه شرایط اقتصادی شما در حال حاضر به گونه ای نیست که بتوانید از زیر کار شانه خالی کنید و شاید مجبور باشید حتی سخت تر از همیشه تلاش کنید. آنچه که دلتان برایش شور می زند،فقط و فقط در مغز شما اتفاق می افتد.این همه بیهوده برای خودتان فکر نسازید. وقت ان رسییده برای اقلاً یک مدت همه چیز را رها کنید. خواهید دید آب از آب تکان نمی خورد. آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. وقتی شما صمیمانه و با صداقت حرف می زنید او هم صمیمانه به سخنان تان گوش می کند.

فال امروز متولدین شهریور

امروز برای شما روزی همراه با تفکر و تعمق و پرداختن به مسائل مهم خواهد بود. وضعیت ذهنی شما شبیه به کسی است که به تازگی در برابر همه چیز قیام کرده و به دنبال راهی برای رسیدن به رضایت و احساس خوشبختی می گردد. احساس می کنید که دیگران می خواهند شما را تحت فشار قرار دهند، آیا باید تسلیم شوید و یا به ندای درونتان گوش کرده و در برابر آنها بایستید؟ تا آخر امروز جواب سوالتان را پیدا خواهید کرد. بیهوده خودتان را به آب و آتش می زنید، اتفاق ناراحت کننده ای افتاده و تمام شده ، با غضه خوردن و مرور کردن این اتفاق چیزی به سر جای اولش بر نمی گردد.بهتر است بگذارید و بگذرید وگرنه فرادیتان را هم از دست می دهید. با شما تماسی گرفته خواهد شد، بی تفاوت از کنارش نگذرید و جواب را به تاخیر نیاندازید.

فال امروز متولدین مهر

امروز برای شما اطلاعات مهمی در رابطه با تصمیماتی که باید برای آینده خود بگیرید به همراه خواهد داشت. اکنون زمان آن فرا رسیده است که اولویت های خودتان را تعیین کرده و تصمیمتان را بگیرید. آیا می خواهید همین حالا وارد بازار کار شوید و یا می خواهید تحصیلاتتان را ادامه دهید؟ آیا از زندگی مشترک و روابط خانوادگی خود راضی هستید؟ هر تصمیمی که در هر یک از این زمینه ها بگیرید ممکن است تمام جنبه های دیگر زندگیتان را نیز تحت تاثیر قرار دهد، پس تا جایی که می توانید دقت به خرج دهید. یک فرصت جدید و ناب در اختیارتان قرار خواهد گرفت. جنبه جاه طلب و بلند پرواز شخصیتتان بزودی خودش را نشان می دهد از این طریق شما می توانید به نحو دلخواهتان فرد مورد علاقه تان را تحت تاثیر قرار دهید. حالا وقت فروتنی نیست، به جایی دعوت می شوید جواب رد ندهید، بروید اما هوشیار باشید.

فال امروز متولدین آبان

امروز باید خودتان را برای یک روز نسبتا پراسترس آماده کنید. شاید زندگی خانوادگیتان به خاطر برخی سوء تفاهم ها و اختلاف نظرها با مشکلاتی مواجه شود. شاید احساس کنید که به حریم خصوصی شما تجاوز شده و شما را محدود کرده اند، اما به هیچ عنوان قصد تسلیم شدن در برابر شرایط به وجود آمده را ندارید. شما این حق را دارید که از فضای خصوصی خود با چنگ و دندان محافظت کنید. موفقیت هایی که در چند وقت گذشته به دست آورده اید به شما این جسارت را می دهند که بیش از هر زمان دیگری در ارتباط برقرار کردن پیشقدم شوید. فراموشی تان کار دستتان می دهد و این برایتان گران تمام می شود، اولین بارتان نیست سعی کنید آخرین بارتان باشد. حرفی به شما زده می شود اگر هوشیار باشید می توانید از آن هم خودتان سود ببرید و هم به دیگران سود برسانید.برای دانستن موضوعی بیش از حد پافشاری می کنید بعد از دانستنش از کار خود پشیمان خواهید شد.

فال امروز متولدین آذر

شاید تصمیم گرفته باشید که امروز خودتان را در خانه و یا اتاق کارتان زندانی کنید تا کارهای نیمه تمامتان را به انجام رسانده و یا برنامه هایی که برای روزتان داشته اید را عملی کنید، اما این برای شما امکان پذیر نخواهد بود. انگار نیرویی مخفی سعی در بهم ریختن شرایط حرفه ای شما دارد و هیچ چیزی طبق خواسته های شما پیش نمی رود. همه با شما مخالفت می کنند، سوء تفاهم هایی به وجود می آیند، کارها به تاخیر می افتند و در مکالمات شما مشکلاتی پیش می آیند. سعی کنید در بحث هایی که برایتان پیش می آیند تا جای ممکن بی طرف بمانید. در کارهای گروهی لذت وموفقیت بیشتری نهفته است، کارگروهی را تمرین بکنید. از روبرو شدن با شخصی می ترسید، بیهوده واهمه دارید.نه شما آن ادم گذشته که بودید هستید و نه او بهتر است با او روبرو شوید.برای حفظ کنترل اموری که درحال حاضر در دست دارید،بیشتر تلاش کنید و از کمک و حمایت دیگران هم استفاده کنید.

فال امروز متولدین دی

امروز دیگران در مورد کارهایی که شما انجام می دهید واکنش های خیلی وسواس آمیزی نشان می دهند و انگار هر چقدر هم که سعی کنید نخواهید توانست آنها را از خودتان راضی کنید. خوشبختانه شما قهرمان فرار کردن از موقعیت های دشوار هستید و به ما توصیه می شود که به سریع ترین شکل ممکن خودتان را از این وضعیت نجات داده و به دورترین جای ممکن فرار کنید. البته اگر این کار ممکن است به وضعیت اقتصادی شما ضربه ای وارد کند بهتر است سر جایتان بمانید و با سختی های آن روبرو شوید. در یک مورد مهم مالی و یا حقوقی ، اگر نکته ای را درست متوجه نشده اید بهتر است حتما از کسی کمک بگیرید. ندانستن عیب نیست نپرسیدن عیب است. به یک جشن بزرگ دعوت خواهید شد، به سر و وضع خود بیشتر برسید. انرژی وافر خود را با دیگران تقسیم کنید.به سفر می روید و از مکانی جدید دیدن خواهید کرد.

فال امروز متولدین بهمن

امروز استقلال طلبی ذاتی شما ممکن است برای شما دردسرهایی درست کند. حرف هایی که امروز می زنید به راحتی همیشه مورد پذیرش اطرافیانتان قرار نمی گیرند و آنها فکر می کنند که گفته هایتان با افکار و احساسات واقعیتان در تناقض هستند. خوب، شما که مجبور نیستید آنها را قانع کنید، پس بیخیال حرف هایشان بشوید. این موضوع مشکل آنهاست، نه شما، پس به آنچه می گویند یا فکر می کنند زیاد اهمیت ندهید. معجزه ای زیبا در زندگیتان به وقوع می پیوندد که روند زندگی شما را به کلی متحول میکند. برای انجام یک کار بزرگ اقدام کرده اید تا وقتی که رویاهایتان را دنبال می کنید در مسیر درست هستید. غرورتان را حفظ کنید و علی رغم نیازتان به پیشنهادی که به شما می شود جواب رد بدهید وگرنه روح حساستان را آزرده خواهید کرد.

فال امروز متولدین اسفند

امروز از آن روزهایی است که ممکن است باعث شود فکر کنید در زندگی حرفه ایتان در جای درستی قرار نگرفته اید. شاید فکر می کنید این کار برای شما مناسب نیست و نمی توانید استعدادهایتان را به خوبی به کار بگیرید. شما از آن دسته آدم هایی هستید که می خواهند ایده هایی که به سرشان می زنند را به کار بگیرند و در حال حاضر شغلتان به شما این اجازه را نمی دهد و مقامات بالا دست از لحاظ ذهنی با شما همسو نیستند. اگر فکر می کنید حق با شماست هر کاری که خودتان لازم می دانید را انجام دهید. حرفی شنیده اید که به نظرتان گنگ است بهتر است مسئله را شوخی نگیرید و در مورد آن بیشتر تحقیق کنید.برای بهبود روند زندگی عاطفیتان باید حرف دلتان را به زبان بیاورید.موقع رانندگی حواستان را بیشتر جمع بکنید با بی احتیاطی می توانید خودتان را به دردسری بزرگ بیاندازید. با خرید هدیه ای شخصی را خوشحال کنید.

نحوه گرفتن فال حافظ

برای فال گرفتن از دیوان خواجه شیرازی ابتدا باید نیت کرد و او را به عزیزترین هایش یعنی خداوند و معشوقه اش (شاخ نبات) قسم داد.

برخی از افراد مذهبی برای گرفتن فال حافظ وضو میگیرند زیرا به تقدس آن ایمان دارند و سپس جمله ای اینگونه ادا می کنند که ای حافظ شیرازی تو محرم هر رازی ، تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده سازی.

جایگاه گرفتن فال نزد ایرانیان

اغلب ایرانیان از دیرباز برای اطلاع از آینده خود فال می زنند و به آن اعتقاد دارند به اینصورت که آن ها فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» – تشکیل شده از مرغ و آوا – گویند. معمولا فال گرفتن از دیوان حافظ در روزهای عید ملی یا مذهبی نظیر نوروز بر سر سفره هفت سین، و یا شب یلدا انجام می شود و برای فال حافظ گرفتن فردی با سواد و مورد احترام انتخاب می گرد که صدای رسا و خوبی نیز داشته باشد.

دیرینه گرفتن فال حافظ :

اولین بار فال زدن با دیوان حافظ پس از مرگ وی آغاز شد. قضیه از این قرار بود که عده ای با دفن پیکر او در مصلی مخالفت می کردند تا اینکه برای حل این مشکل اشعار حافظ را در سبدی ریختند و کودکی یکی از این اشعار را به تصادف جدا می کند و اینگونه بود که اولین تفال به حافظ انجام شد ، در آن روز به حافظ لقب لسان الغیب دادند زیرا به طرز عجیب و باور نکردنی با غزل شماره ۸۲ خود پاسخ جماعت ریاکار را داد. این غزل زیبا چنین است :

کنون که می دمد از بوستان نسیم بهشت / من و شراب فرح بخش و یار حور سرشت

مکن به نامه سیاهی ملامت من مست / که اگه است که تقدیر بر سرش چه نوشت؟

قدم دریغ مدار از جنازه حافظ / که گرچه غرق گناهست، می رود به بهشت

488035