وحیدی:

امنیت و آرامش در مرز ایران و افغانستان برقرار است

وزیر کشور با اشاره به اتفاقات اخیر در مرزهای افغانستان گفت: برخی افراد غیرمسئول یا در رده‌های مسئولیت پایین افغانستانی اظهاراتی علیه ایران داشته‌اند که بر اساس گزارش‌های دریافتی، آنها را برکنار کرده‌اند چون اظهارات بی‌جا و غیر منطقی زده شده بود.
تصویر امنیت و آرامش در مرز ایران و افغانستان برقرار است

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره وضعیت مرز ایران و افغانستان گفت: الآن وضعیت در مرزهای ایران و افغانستان آرام بوده و ترددها در حال انجام است. بر اساس اشتباهی که مرزبانان افغانستانی انجام داده و تیراندازی کرده بودند، درگیری‌ها اتفاق افتاد و ما شهید هم داشتیم.

وی افزود: از طرف افغانی هم افرادی کشته شدند؛ بنابراین با دقت و تدبیر طرف جمهوری اسلامی و دقت و ورود به موقع طالبان و حکومت مرکزی کابل، مسأله حل شد و ما الان در مرز مشکلی نداریم.

وحیدی خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون چند نوبت اتفاقات از این دست داشته‌ایم، به مسئولان طالبان و افغانستان توصیه می‌کنیم که دقت کنند و مرزبانان خود را توجیه کنند تا از این دست اتفاقات رخ ندهد. برخی افراد غیرمسئول یا در رده‌های مسئولیت پایین افغانستانی اظهاراتی علیه ایران داشته‌اند که بر اساس گزارش‌های دریافتی، آنها را برکنار کرده‌اند چون اظهارات بی‌جا و غیر منطقی زده شده بود؛ اکنون با حاکمان افغانستان در تعامل هستیم و هر حرفی باشد از طریق گفت‌وگو باید حل و فصل شود.

487945