امیدواری گروسی به توافق با ایران

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به ادامه گفتگو‌ها با مقامات کشورمان گفت که در برخی موارد پیشرفت‌هایی حاصل شده است.
تصویر امیدواری گروسی به توافق با ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در نیویورک در پاسخ به سوالی در مورد پرونده هسته‌ای ایران گفت که قرار است گزارش آژانس درباره وضعیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران به زودی منتشر شود.

به گزارش فایننشال تریبون، گروسی افزود: ما روی چند موضوع با ایران کار می‌کنیم و در برخی از آن‌ها پیشرفت داریم و در برخی نه.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که گروسی در هفته‌های گذشته در مصاحبه با برخی رسانه‌ها گفته بود توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس در ماه مارس، گامی در مسیر صحیح بود و به نفع تمامی طرفین توافق هسته‌ای است که روند همکاری سازنده با ایران در پیش گرفته شود، اما احتمال احیای برجام در آینده نزدیک، بسیار ضعیف است.

او با اشاره به سفری که ماه مارس به ایران داشت گفت: هدف از سفر این بود که به نوعی روند تنش زدایی شروع شود تا ایران از انجام اقدامات خاصی خودداری کند و آژانس هم بتواند به مرور بعضی از امکانات نظارتی اش را به دست بیاورد. این همان چیزی است که به آن دست یافتیم. پس معتقدم که این سفر و توافقی که در شروع مارس به آن رسیدیم، مفید بوده است. البته با این توافق به تمام آنچه می‌خواهیم نرسیده ایم، اما گامی در مسیر صحیح است و این اقدامی است که در حال حاضر در حال انجام آن هستیم.

487900