کمک پست به کاهش آلودگی هوا با پست سبز و موتورهای برقی

مدیرعامل شرکت پست گفت: به طور میانگین روزانه ۹۷ مرسوله پستی با حجم دو کیلوگرم توسط نیروهای پست جابجا می‌شود.
تصویر کمک پست به کاهش آلودگی هوا با پست سبز و موتورهای برقی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود لیایی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: در افتتاحیه اولین نمایشگاه پست در کنار شرکت‌های دانش بنیان هستیم و امیدواریم در سال های آینده این نمایشگاه وسیع تر برگزار شود تا فرهنک استفاده از پست را در کشور جاری کند.

او افزود: قبل از کرونا ذائقه مردم جهان به سمت استفاده از تجارت الکترونیک بود و فقط مایحتاج آن‌ها از طریق تجارت الکترونیک و لجستیک پست تامین می‌شد. در سال‌های گذشته ۳۰۰ میلیون ترافیک در ارسال مرسولات داشتیم و ۱۲۰ میلیون قبض الکترونیکی صادر شده که نیروهای پست، پیاده و با وسایل نقلیه در روز توزیع می‌کردند.

وی ادامه داد: روزانه ۹۷ مرسوله پستی توسط نیروهای پست با حجم دو کیلوگرم جابجا می‌شود. علاوه بر خدمات حضوری صنعت پست در تلاش است این خدمات را به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار بدهد تا کمتر شاهد ترافیک ها شویم.

با استفاده از صنعت پست و حضور شرکت های دانش بنیان و زیر ساخت‌های خصوصی می‌توانیم پیشگام‌تر در حوزه پست عمل کنیم. استفاده از پست سبز و موتورهای برقی در جابجایی مرسولات همانند لجستیک و تجارت الکترونیک می‌تواند در کاهش آلودگی هوا کمک کننده باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

487619