افزایش پرواز به عتبات/ گرانی قیمت بلیت

تعداد پروازهای عتبات در روزهای اخیر افزایش یافته؛ اما هنوز قیمت‌ بلیت پرواز گران است.
تصویر افزایش پرواز به عتبات/ گرانی قیمت بلیت

به گزارش سایت خبری پرسون، سفرهای هوایی عتبات در قالب کاروان‌های زیرنظر سازمان حج و زیارت با توجه به بالا بودن هزینه این سفر معنوی نسبت به سفرهای زمینی، متقاضی کم‌تری دارد. برهمین اساس، بیش‌تر افراد به صورت زمینی عازم عراق می‌شوند یا سفر انفرادی را برای تشرف به عتبات انتخاب می‌کنند.

افزایش تعداد پروازهای عتبات در روزهای اخیر

در روزهای اخیر که سفر عتبات با استقبال مواجه شده، تعداد پروازها به عراق هم بیش‌تر شده است؛ تا جایی که پروازهای عتبات از روزانه ۶ پرواز، به بیش از ۱۵ پرواز رسیده است و حتی از ایستگاه پروازی تهران، روازنه بیش از ۱۰ پرواز به عراق انجام می‌شود.

البته در سفرهای هوایی به عتبات، نه تنها ایستگاه پروازی تهران، بلکه ایستگاه‌های پروازی یزد، مشهد، کرمان، اصفهان، تبریز، ساری، رشت و گرگان نیز فعال هستند و زائران از این استان‌ها هم می‌توانند به عتبات مشرف شوند. با این وجود، در برخی از این ایستگاه‌های پروازی در طول هفته، یک یا ۲ پرواز به عتبات صورت می‌گیرد.

شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز در مذاکره با معاون وزیر حمل و نقل عراق در بغداد به افزایش تعداد پروازها اشاره کرد و به نظر می‌رسید با افزایش پروازهای عتبات، هزینه بلیت پرواز عراق هم تا حدودی متعادل شود.

با وجود افزایش پروازها به عتبات، هنوز هزینه بلیت کاهش نیافته و همچنان در برخی از ایام، به ویژه در روزهای آینده و تعطیلات پیش‌رو، بلیت پرواز گران است. البته برخی هم معتقدند که گران بودن خدمات فرودگاه در عراق به ویژه فرودگاه نجف موجب شده تا امکان کاهش هزینه بلیت پروازها برای ایرلاین‌ها وجود نداشته باشد البته در صورت چارتری کردن پروازها و کاهش تعداد زائران و مسافران، امکان فروش بلیت پرواز به قیمتی کمتر از قیمت مصوب وجود دارد.

منبع: فارس

487616