سهامداران از رفتار هیجانی بپرهیزند/ لزوم گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که بسیاری از معامله‌گران در بازار سهام به سبب نداشتن تحلیل و دیدگاه بلندمدت به صورت لحظه‌ای و هیجانی رفتار می‌کنند، گفت: به منظور کنترل هیجان بازار می‌بایست ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم گسترش یابد.
تصویر سهامداران از رفتار هیجانی بپرهیزند/ لزوم گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید درخشانی ضمن تاکید بر ارزندگی بازار سهام اظهار کرد: باتوجه به نرخ 42 هزارتومانی دلار در مرکز مبادلات، قیمت‌ جهانی بسیاری از کامودیتی‌ها و ... P/E بازار در محدوده 8-7 قرار گرفته به همین خاطر نه تنها در بازار سرمایه حبابی حس نمی‌شود، بلکه می‌توان گفت بازار سرمایه از سایر رقبای خود نیز بازمانده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: سال 99 با تشویق مردم به ورود مستقیم به بورس و عدم تناسب منابع ورودی و خروجی بازار سرمایه، شرایط خاص بحران کرونا و تحولات مربوط به تحریم‌ها، P/E بازار به صورت بی‌سابقه‌ای رشد کرد.

وی در ادامه گفت: اکنون بازار سرمایه به نسبت سایر بازارهای موازی در شرایط ارزنده‌ای قرار دارد، نوسان در ذات بازارهای مالی است و سرمایه‌گذاران به منظور کسب بازدهی بیشتر، می‌بایست از رفتارهای هیجانی بپرهیزند و بهترین ابزار کنترل هیجان، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است.

درخشانی ادامه داد: بسیاری از معامله‌گران در بازار سهام به سبب نداشتن تحلیل و دیدگاه بلندمدت به صورت لحظه‌ای و هیجانی رفتار می‌کنند، این در حالی است که در کشورهای تورمی همانند ایران، سودسازی در بلند مدت محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان بورس باید براساس شرایط بازار، عرضه‌های اولیه و پذیره‌نویسی‌ شرکت‌پروژه‌ها را آغاز کند و با اقدام مناسب در این حوزه سرمایه‌گذاران در راستای تزریق منابع به سمت بازار تشویق خواهند شد. ضمن اینکه به منظور کنترل هیجان بازار می‌بایست ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم گسترش یابد.

487430