همزمان با پنجم ذی‌القعده

تدارک ویژه‌برنامه در ۲ هزار بقعه متبرکه

همزمان با پنجم ذی‌القعده امسال ویژه‌برنامه‌هایی در دو هزار امامزاده و بقعه متبرکه در قالب معرفی خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ارائه شده است.
تصویر تدارک ویژه‌برنامه در ۲ هزار بقعه متبرکه

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با قدردانی از برگزارکنندگان روز تجلیل از امامزادگان گفت: امسال ویژه‌برنامه‌هایی در دو هزار امامزاده و بقعه متبرکه در قالب معرفی خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ارائه شده است.

حجت الاسلام محمد نوروزپور با بیان اینکه پنجم ذی‌القعده فرصتی مناسب برای سازمان اوقاف و امور خیریه برای معرفی فعالیت های موجود در آستان‌های مقدس است، اظهار داشت: پیش تر با هدف تجلیل و قدردانی از فعالان زحمت کش در امامزادگان و پیشنهاد سازمان اوقاف و امور خیریه پنجم ذی‌القعده در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم این نامگذاری؛ معرفی، تبیین و تشریح جایگاه والای این سلاله‌های پاک اهل‌بیت (ع) بوده است؛ بر همین اساس سازمان اوقاف و امور خیریه هر ساله در این روز ویژه‌برنامه‌هایی را در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور برگزار می‌کند.

وی گفت، برهمین اساس، امسال ویژه‌برنامه‌هایی در دو هزار امامزاده و بقعه متبرکه در قالب معرفی خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ارائه شده است.

نوروزپور با تاکید بر اینکه هیئت امنای بقاع متبرکه و ادارات اوقاف و امور خیریه باید بسترهای لازم و مکان‌ها و فضاهای مناسب را برای حضور مردم در آستان‌های مقدس فراهم کنند، گفت: حضور میلیونی ملت ایران اسلامی در آیین های مختلف در بقاع متبرکه نشان‌دهنده این است که بسیاری از بقاع متبرکه و امامزادگان کشور به قطب فرهنگی تبدیل شده‌اند.

پنجم ذی‌القعده هر سال به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است؛ بر این اساس مردم هر ساله در این روز این ذخایر معنوی جامعه در سرتاسر ایران اسلامی را تکریم می‌کنند.

منبع: ایرنا

487403