‌حجت الاسلام نواب در خطبه‌های پیش از نمازجمعه تهران:

فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه حج پیش رو قرار خواهد گرفت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه حج پیش رو قرار خواهد گرفت و نگاه و آینده‌نگری ایشان باب جدیدی را در «حج» پیش روی همه باز کرد.
تصویر فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه حج پیش رو قرار خواهد گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب که پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز جمعه (۵ خرداد) در جمع نمازگزاران در دانشگاه تهران سخن می‌گفت، با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج (ع) به تشریح فرازهای شعار حج ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: شعار حج پیش رو که شامل سه فراز تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف است ظرفیت‌های فردی و جمعی زائران را در برمی گیرد و می‌تواند دنیا و آخرت حجاج را متحول کند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تأثیرات تحول قرآنی در زندگی افراد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که باید در حج رخ دهد «خودسازی» است که از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و بر زندگی فردی زائر تأثیر می‌گذارد.
وی با بیان اینکه دومین فراز شعار حج امسال ظرفیت کار جمعی و همگرایی با مسلمانان دیگر کشورها را در بردارد، افزود: حجاج باید با افکار و روحیات یکدیگر آشنا شوند و با همگرایی جمعی در مسیر تمدن سازی و اشاعه فرهنگ غنی اسلام گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت حمایت از قدس شریف را به عنوان جنبه بین المللی حج برشمرد و گفت: حجاج و مسلمانان کشورهای مختلف باید از ظرفیت همگرایی اسلامی به عنوان یک امت واحد برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب حج را فرصت طلایی در زندگی هر فرد دانست و ادامه داد: این فرصت ممکن است یک بار در عمر هر انسانی پیش بیاید. بنابراین باید به بهترین شکل از لحظات طلایی آن استفاده کرد. اگر اعمال و مناسک حج درست انجام شود ادامه زندگی زائر به بهترین شکل ساخته خواهد شد و پیش خدا شرمنده نخواهد شد.

وی با تاکید بر این که حج بهترین فرصت برای خودشناسی است، خاطرنشان کرد: زائری که به مسجدالنبی، قبرستان بقیع و مسجدالحرام مشرف می‌شود از اموراتی که در ایران با آن سروکار دارد فارغ شده و زمان کافی دارد تا به عبادت و خودشناسی و امام شناسی بپردازد و ادامه زندگی اش را بسازد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ادامه داد: توبه از گذشته و جبران در آینده فرصت طلایی برای زائری است که ممکن است فقط یک بار در عمرش مهمان خدا و پیامبر مهربانی شود و خدا به رسول گرامی اسلام (ص) تاکید کرده که بر زائران خود سلام کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به سخنی از امام صادق (ع) در مورد اهمیت پاسخگویی با سوالات زائران در مورد مناسک و اعمال حج گفت: صحبت‌هایی که مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج داشتند باب جدیدی از «حج» را به روی همه باز کرد که باید سرلوحه پژوهش‌ها و طرح‌های تحقیقاتی قرار بگیرد.

سرپرست حجاج ایرانی اهمیت استفاده از فرصت حج برای زائران را یادآور شد و گفت: از امام صادق (ع) نقل شده است کسی که به مکه برود و خودسازی نکرده و تحمل دیگران را نداشته باشد و با آنها خوش رفتاری نکند، از سفرش بهره‌ای نخواهد برد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان از نمازگزاران خواست در دعاهایشان خادمان ضیوف الرحمان را فراموش نکنند تا آنها بتوانند بهترین شرایط را برای انجام اعمال و مناسک حجاج ایرانی فراهم کنند.

منبع: مهر

487150