زندگی حرفه‌ای «عبدلی» در رادیو فرهنگ

امروز سه شنبه، ۲ خردادماه «مستند فرهنگ» به روایت زندگی حرفه ای جواد انصافی، بازیگر و کارگردان کشورمان می پردازد.
تصویر زندگی حرفه‌ای «عبدلی» در رادیو فرهنگ

به گزارش سایت خبری پرسون، مستند فرهنگ که امروز به تهیه کنندگی یلدا احتشامی روانه آنتن می شود پرتره ای از زندگی جواد انصافی (متولد سال ۱۲ آذر ۱۳۳۰، در تهران) بازیگر و کارگردان کشورمان است که بیشتر او را با نام عَبدُلی می‌شناسند. عبدلی نام شخصیتی است که وی از اواخر دههٔ شصت، در نمایش‌های تلویزیونی بازی کرده‌است.

وی در عرصه های مختلف هنری نظیر نویسندگی، بازیگری و کارگردانی تبحر دارد. جواد انصافی بازنشسته روابط عمومی مخابرات است و سابقه فعالیت در رادیو دارد. از سری نقش های برجسته جواد انصافی می توان به ایفای نقش در فیلم های تلویزیونی شهر باران، غیر محرمانه، نون و پنیر و پسته، فیتیله و محله گل و بلبل اشاره کرد.

جواد انصافی فعالیت هنری را در سال های پایانی دهه ۵۰، با بازی در تله تئاتر "دام" آغاز کرده است. دومین تجربه تله تئاتر جواد انصافی به "نمک و نمکدان" اختصاص دارد. این تله تئاتر در سال ۱۳۶۰ به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری جواد انصافی تولید شده است.

این چهره همچنین به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در تله تئاتر های "بمب" و "آقای کج خیال" در سال های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۳ پرداخته است.

نخستین فعالیت بازیگری جواد انصافی به فیلم تلویزیونی "حسام الدوله" اختصاص دارد. این فیلم در سال ۱۳۶۳ تحت کارگردانی، بازیگری و نویسندگی جواد انصافی به تولید رسیده است. وی به موجب ایفای نقش در فیلم تلویزیونی " با زبان بی زبانی" به شهرت گسترده ای دست یافت. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی تولید شده است.

مستند فرهنگ را ساعت۱۴:۳۰ از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز بشنوید.

منبع: ایرنا

486670