نام جدید هدست اپل چیست؟

اپل ظاهراً نام تجاری «xrProOS» را برای هدست واقعیت ترکیبی خود ثبت کرده است.
تصویر نام جدید هدست اپل چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، تنها چند هفته قبل از برگزاری رویداد توسعه‌دهندگان اپل، WWDC ۲۰۲۳، این شرکت ظاهراً تحت پوشش شرکتی در ایالت دلاور آمریکا، نام تجاری «xrProOS» را برای هدست واقعیت ترکیبی خود ثبت کرده است.

مستندات مربوطه نشان می‌دهند که شرکتی به نام Deep Dive LLC مستقر در ایالت دلاور آمریکا درخواست نام تجاری جدید xrProOS را در تاریخ ۱۸ مه برابر با ۲۸ اردیبهشت‌ماه برای عرضه هدست تجاری در آرژانتین، ترکیه و فیلیپین ثبت کرده است. همین شرکت اوایل ماه مه نیز نام تجاری xrOS را در نیوزلند درخواست داده بود و به‌نظر می‌رسد اپل پشت هر دو پرونده ثبت نام تجاری است. به‌نظر می‌رسد اپل این کار را برای مالکیت معنوی هدست واقعیت ترکیبی خود انجام داده است.

ثبت نام تجاری جدید برای هدست واقعیت ترکیبی اپل

مستندات نشان می‌دهند شرکت Deep Dive LLC در تاریخ ۱۸ مه نام تجاری xrProOS را همچنین در استرالیا، نیوزلند و بریتانیا درخواست داده است. این شرکت اولین‌بار در ۲۷ آوریل در جامائیکا برای این علامت تجاری اقدام کرد. معمولاً جامائیکا جایی است که اپل برای اولین‌بار علائم تجاری مرتبط با محصولات آینده خود را درخواست می‌کند. علت این موضوع هم این است که این کشور فاقد پایگاه داده علامت تجاری آنلاین قابل جستجو است و همین مسئله کمک می‌کند اطلاعات مربوط به نام تجاری محرمانه باقی بماند.

گفتنی است که این نخستین‌باری است که خبری در مورد نام تجاری xrProOS گزارش می‌شود و مشخص نیست اپل چه برنامه‌ای برای این نام تجاری دارد و در چه محصولاتی می‌خواهد از آن استفاده کند. «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده بود که سیستم‌عامل هدست اپل xrOS نام خواهد داشت. مارک گرمن می‌گوید اپل احتمالاً هدست واقعیت ترکیبی خود را با نام Reality Pro معرفی کرده و xrProOS نیز علامت تجاری Pro را منعکس می‌کند. این احتمال هم وجود دارد که اپل برنامه‌ای برای استفاده از این نام تجاری جدید نداشته باشد.

پیشتر نام‌های تجاری دیگری نیز از سوی اپل ثبت شده‌اند و باید دید درنهایت کوپرتینویی‌ها از کدام نام تجاری برای هدست واقعیت ترکیبی خود استفاده می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

486502