گلباران حرم مطهر رضوی در سالروز ولادت حضرت معصومه(س)

همزمان با آغاز دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) حرم مطهر رضوی با حضور بانوان زائر و مجاور گلباران شد.
تصویر گلباران حرم مطهر رضوی در سالروز ولادت حضرت معصومه(س)

به گزارش سایت خبری پرسون، همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه دلدادگان و عاشقانش به‌دنبال خضوعی دوباره با در دست داشتن شاخه‌های گل، از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند و با خشوع و ارادت هنگام ورود به حرم رضوی شاخه‌های گل را به آستان امام مهربانی‌ها تقدیم کردند.

ریسه چراغ‌های چشمک‌زن که در همه جا به چشم می‌خورد، پرچم‌های رنگارنگ و فواره‌های رنگی حوض صحن‌ها و نسیم بهشتی که در صحن و سرای حرم می‌وزد همه به رقص آمده و آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه را بشارت می‌دهند.

چه زیباست حضور و گم شدن بین این همه نور و آدم‌هایی که فقط به عشق این مولود فرخنده آمده‌اند تا کنار ضریح بنشینند و از دردهایشان بگویند. در این میلاد مبارک هزاران بانوی زائر، لحظاتی گذشته از همه زندگی، از همه هست و نیست، از تمام بودن‌ها و نبودن‌ها، خسته و رهیده از همه، نگاه در نگاه کبوترهای عاشق حرم می‌دوزند و با تبریک و تهنیت شاخه‌های گل را به آستان ثامن الحجج تقدیم می‌کنند.

همزمان با آغاز دهه کرامت و روز دختر، تعداد زیادی از دختران محجبه دهه هشتادی و نودی به همراه خانواده‌هایشان کنار ورودی‌های حرم مطهر ایستاده و اذن دخول می‌ طلبند و در گوشه و کنار حرم مطهر هر کدام زیر لب نجواهایی با امام مهربانی و خدای متعال دارند.

در صحن‌های مختلف حرم مطهر که گام بر می‌داری نیز فرش‌هایی برای نشستن زائران پهن شده و در هر صحن مراسم سخنرانی یا قرائت زیارت نامه برقرار است.

ویژه برنامه روز ولادت اُخت الرضا (ع) همزمان با اجرای مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر در حال برگزاری است و در این مراسم که ساعت 10 با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و اجرای گروه سرود آوای ظهور شروع شده و با سخنرانی سرکار خانم فرهمند پور به عنوان کارشناس مذهبی ادامه پیدا کرده است و در پایان زائران و مجاوران از مولودی خوانی محمد جعفر نژاد از مادحین حرم مطهر رضوی بهره خواهند برد.

486295