رونمایی از «قاتلان ماه کامل» در جشنواره کن

فیلم «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی شب گذشته در هفتاد و ششمین جشنواره کن به نمایش درآمد.

تصویر رونمایی از «قاتلان ماه کامل» در جشنواره کن

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از نیویورک تایمز، شب پیش «قاتلان ماه کامل» حماسه دلخراش مارتین اسکورسیزی درباره یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه آمریکا - کشتار جمعی - در جشنواره فیلم کن در بخش خارج از رقابت به نمایش درآمد.

این هشتمین فیلم مارتین اسکورسیزی است که در کن به نمایش درآمده است. او سال ۱۹۷۶ برای «راننده تاکسی» برنده نخل طلای کن شد و سال ۱۹۸۶ برای «پس از ساعت‌ها» جایزه بهترین کارگردان را برد. از آن پس او بارها در بخش رقابتی حضور داشته است.

برای نمایش این فیلم اسکورسیزی با دو بازیگر اصلی فیلمش که هر یک معرف ۲ نیمه متضاد کار او هستند روی فرش قرمز رفت؛ رابرت دنیرو و لئوناردو دی کاپریو.

مارتین اسکورسیزی درام ترسناک و عمیقاً آمریکایی «قاتلان ماه کامل» را برمبنای داستانی واقعی و جنایی کارگردانی کرده است. داستان این فیلم در دهه ۱۹۲۰ اتفاق می‌افتد و لئوناردو دی کاپریو، رابرت دنیرو و لیلی گلدستون بازیگران اصلی این فیلم هستند.

فیلم پس از نمایش با اقبال ۹ دقیقه‌ای حاضران در سالن روبرو شد.

این فیلم که برگرفته از پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی دیوید گرن با همین عنوان است برمبنای فیلمنامه‌ای که توسط اسکورسیزی و اریک راث نوشته شده، ساخته شده است و تصویرگر قتل چندین عضو نفت خیز قبیله اوسیج در اوکلاهما در دهه ۱۹۲۰ است.

«قاتلان ماه کامل» تکان دهنده است، گاهی اوقات بسیار غم‌انگیز است، یک راز جنایی واقعی که با جزئیات استخوان سوزش حتی می‌تواند حس نزدیکی به یک فیلم ترسناک را ایجاد کند.

در حالی که فیلم بر یک سری از قتل‌های دهه ۱۹۲۰ تمرکز دارد، اسکورسیزی به طور قاطع، داستان بزرگ‌تری را درباره قدرت، بومیان آمریکا و آمریکا نیز بیان می‌کند. بخش مهمی از آن داستان در دهه ۱۸۷۰ رخ داد، زمانی که دولت آمریکا اوسیج را مجبور کرد کانزاس را ترک و به جنوب غربی نقل مکان کنند. فصل دیگر چندین دهه بعد نوشته شد، زمانی که نفت در زمین اوسیج در اوکلاهمای امروزی کشف شد.

هنگامی که ارنست بورکهارت با بازی دی کاپریو با قطار به شهر پررونق اوسیج در فیرفکس می‌رسد، دشت‌های نفتی تا آنجا که چشم کار می‌کند گسترده است. ارنست که هنوز یونیفورم خود را از جنگی که تازه پایان یافته بر تن دارد، همراه عمویش، ویلیام هیل با بازی رابرت دنیرو و گروهی از دیگر بستگانش از جمله برادرش (اسکات شپرد) آمده است. هیل واقعی چنان رابطه نزدیکی با جمعیت بومی آمریکا ایجاد کرده بود که به او چون پادشاه اوسیج هیلز احترام می‌گذاشتند.

اسکورسیزی با کارایی واضح و برمبنای تاریخچه کافی برای پایه‌ریزی روایت، شما را در هیاهوی منطقه غوطه‌ور می‌کند، جایی که سرشار از پول‌های جدیدی است که برخی خرج می‌کنند و برخی دیگر در تلاش برای دزدیدن هستند. اوسیج که مالک حقوق معدنی زمین‌های خود بود آنها را به کاوشگران اجاره داد. اوایل قرن بیستم، هر فرد قبیله دریافت‌هایی از این بابت داشت و اوسیج به‌طور خارق‌العاده‌ای ثروتمند شد. درکتاب آمده است در سال ۱۹۲۳ این قبیله بیش از ۳۰ میلیون دلار، معادل بیش از ۴۰۰ میلیون دلار امروز به دست آورد.

«قاتلان ماه کامل» درباره رابطه ارنست با هیل و یک زن جوان اوسیج به نام مولی (با بازی لیلی گلادستون) است. ارنست به زودی قد می‌کشد، دیوانه‌وار و به پریدن ادامه می‌دهد؛ اما این انرژی پس از ملاقات با مولی تغییر می‌کند. آنها ازدواج می‌کنند و صاحب فرزند می‌شوند و با شروع و افزایش قتل‌ها، به یکدیگر پناه می‌برند.

486244