رفع نیاز بازار داخل با «مخمرهای پروبیوتیک» محققان دانش‌بنیان

مکمل‌ها و مخمرهای پروبیوتیک از جمله فرآورده‌های مبتنی بر زیست‌فناوری و از لازمه‌های سلامت به شمار می‌روند که توسط یک شرکت دانش‌بنیان به تولید رسیده‌اند.

تصویر رفع نیاز بازار داخل با «مخمرهای پروبیوتیک» محققان دانش‌بنیان

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد یاری خسروشاهی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، گفت: فعالیت‌های این مجموعه در حوزه دام‌های بزرگ شامل گاو، گاو میش، اسب، گوسفند و بز و همچنین ماکیان، آبزیان و زنبور است و در تلاش هستیم با استفاده از محصولات تولید شده، پرورش این حیوانات را اصلاح کنیم تا مصرف آن توسط انسان با کمترین زیان همراه باشد.

وی تولید مخمرهای پروبیوتیک برای مصارف دام و طیور را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت دانست و اظهار کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت این شرکت، تولید مکمل‌های پروبیوتیک است و از آن‌جایی که نمی‌توان همه باکتری‌های مضرر را از بین برد و همچنین به دلیل مقاومت‌های ایجاد شده بر اثر مصرف آنتی بیوتیک، این شرکت دانش‌بنیان طی تحقیقات بسیار گسترده اقدام به تولید مکمل‌ها و مخمرهای پروبیوتیک‌ برای افزایش باکتری‌های مثبت در محیط زندگی انسان و حیوان کرده است.

خسروشاهی با اشاره به نقش پروبیوتیک‌ها در ارتقای سلامت غذایی جامعه، این مواد فراسودمند را موجب بهبود سلامتی و کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌ها دانست.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با بیان اینکه این محصولات نمونه داخلی و خارجی ندارند، افزود: تحقیقات گسترده‌ای که طی سال‌ها انجام دادیم، منجر به تولید محصولاتی کاملا جدید و نو در دنیا و منطبق با اقلیم ایران شده است.

به گفته وی، نمونه‌های مشابه خارجی با کیفیت و اثربخشی بسیار پایین‌تر و قیمتی حداقل ۱۰ برابر بالاتر به بازار عرضه می‌شود.

این فعال حوزه فناوری، از رفع نیاز بازار داخلی خبر داد و گفت: آمار دقیقی برای ارزبری در این صنعت وجود ندارد، اما با توجه به بومی‌سازی و در نظر گرفتن اقلیم ایران، محصولات این شرکت منجر به کاهش ارزبری شده است.

وی به اشتغالزایی ایجاد شده در این مجموعه اشاره کرد و گفت: اگرچه اشتغالزایی ایجاد شده به طور مستقیم برای ۱۰ نفر است، ولی با درنظر گرفتن شبکه فروش، توزیع و ... این عدد برای اشتغالزایی غیرمستقیم بسیار بالاتر است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، خسروشاهی علاوه بر حمایت‌های معاونت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از حمایت و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نام برد که پاسخگو و پیگیر مسائل مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

485928