سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی چراغ راه تحول در حوزه تأمین‌اجتماعی است

همایش تبیین سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با حضور مدیران ارشد سازمان تأمین‌اجتماعی از ستاد مرکزی، استان آذربایجان‌غربی و استان زنجان، مقامات بلندپایه استانی، اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی و همکاران تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، در تبریز برگزار شد.
تصویر سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی چراغ راه تحول در حوزه تأمین‌اجتماعی است

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در این همایش با اشاره به نهادینه‌شدن فرهنگ جهاد خدمت در تأمین‌اجتماعی گفت: برای تحقق شعار "تحول، عدالت و اعتماد" در تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی_اقتصادی کشور نیاز به کار جهادی همه‌جانبه و گسترده است.

وی افزود: تیم مدیریتی سازمان تأمین‌اجتماعی در شرایطی کار را تحویل گرفت که حتی پرداخت حقوق‌ها با مشکل مواجه بود ولی در همین دولت و مجلس ‌کارهای بزرگی صورت گرفته و بالغ بر ۱۰6 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته سازمان به نظام بانکی تسویه شده است.
اسفندیاری تصریح کرد: بزرگترین افزایش سرمایه بانک رفاه در این دوره صورت گرفت و بانک رفاه که سرمایه‌اش متعلق به بیمه‌شده‌ها است در حال حاضر بالاترین شاخص کفایت سرمایه را در نظام بانکی کشور دارد.
اسفندیاری صیانت از منابع بین‌النسلی سازمان را از اولویت‌های دولت فعلی دانست و خاطرنشان کرد: بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به مراکز درمانی و داروخانه‌ها کاهش داشته و در زمینه هوشمندسازی نیز بالغ بر ۴۰ خدمت به صورت غیر‌حضوری ارائه می‌شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین افزود: سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی که چراغ راه تحول در حوزه تأمین‌اجتماعی است، ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برای حل چالش‌های این حوزه و تقویت و کارامدسازی نظام تأمین اجتماعی دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
دکتر محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با بیان اینکه در ۶ اصل قانون اساسی، موضوع تأمین‌اجتماعی مورد اشاره قرار گرفته و در اصل ۲۹ قانون اساسی به صراحت در این زمینه تأکید شده و وظایف دولت در آن تشریح شده است، گفت: سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی در راستای اجرای تکالیف قانون اساسی در حوزه تأمین‌اجتماعی تدوین و ابلاغ شده است.
جت‌الاسلام والمسلمین فقیه رییس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه برقراری عدالت اجتماعی و رفع فقر مورد تأکید اسلام بوده و هست و عملیاتی کردن این آرمان نیاز به سرمایه کلان و برنامه‌ریزی منسجم دارد افزود: رهبر معظم انقلاب با تأکید بر موضوع رفع فقر و برقراری عدالت این سیاست‌ها را ابلاغ فرموده‌اند.
رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از سیاست‌زدگی و دخالت‌های سیاسی دولت‌ها در ادوار مختلف در سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار کرد: با استقلال این سازمان و اداره شورایی آن با مشارکت شرکای اجتماعی، دخالت‌های سیاسی به حداقل رسیده و زمینه اصلاح برخی از قوانین زاید و تصویب قوانین جدی و لازم فراهم خواهد شد.
تراب محمدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این همایش بیان داشت: شفاف‌سازی و تشریح سیاست‌های ابلاغی برای تمام ذی‌نفعان و تبیین روش‌ها و راه‌کارهای اجرایی موجب آرامش خاطر مردم و اطمینان از بهره‌مندی از مزایای پرداخت حق‌بیمه در جامعه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند و باید آرامش و امنیت بیمه‌شدگان تأمین شود و در رفتار با بیمه‌شدگان و بازنشستگان هم نهایت تکریم و احترام صورت گیرد.
براساس این گزارش، یونس دباغ صادقی‌پور، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی در این همایش گفت: این همایش در راستای تبیین سیاست‌های ابلاغی و با هدف احصای راهکارهای مناسب و کاربردی در این زمینه برگزار شده است و امیدواریم در این همایش به خروجی مناسبی دست پیدا کنیم.
دباغ با بیان اینکه استقرار نظام تأمین‌اجتماعی کارآمد از راهکارهای تحقق تأمین عدالت در جامعه است، تصریح کرد:
اصلاحات ساختاری و پارامتریک در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم با همراهی نمایندگان مجلس، اندیشمندان و صاحب‌نظران به راهکارهای مناسبی در این امر مهم دست یابیم.
دکتر متفکرآزاد دبیر علمی این همایش و عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی رفع فقر فرهنگی و فقر اقتصادی را وجه همت خود قرار داده است، بیان کرد: آیات قرآنی و اسلام بر تکریم انسان و نیروی کار تاکید کرده و تأمین‌اجتماعی نیز از ابتدا بر این مبنا شکل گرفته است.
متفکرآزاد ادامه داد: دولت اسلامی باید بسترسازی لازم برای فعالیت‌های اقتصادی مؤثر و انجام تکالیف متقابل مردم را در جامعه فراهم کند و تأمین‌اجتماعی در همین راستا وظایف گسترده‌ای داشته و در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بر موارد مهمی در حوزه تأمین‌اجتماعی تأکید شده است.
گفتنی است در این همایش دکتر آقایاری معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز، مهدی امینی نایب رئیس خانه‌ صنعت، معدن و تجارت و عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز و بیت‌اله حسینی‌زاده رییس مجمع نمایندگان کارگران استان آذربایجان‌شرقی و عضو هیأت مدیره مجمع نمایندگان کارگران کشور به ایراد سخنرانی و ارائه مطالب خود پیرامون موضوع سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پرداختند و در پایان همایش از ارائه‌دهندگان مقالات منتخب تقدیر بعمل آمد.

485377