وضعیت قابل قبول تولید گندم در همدان

معاون بهبود تولیدات گیاهی همدان از وضعیت مطلوب همدان در تولید گندم خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰ هزار تن تولید داشته باشیم.
تصویر وضعیت قابل قبول تولید گندم در همدان

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدشهرام پرورش عصر امروز در کارگروه گندم، آرد و نان اظهار کرد: بارندگی‌های سال زارعی جاری نسبت به سال گذشته بهتر بوده که در صورت ادامه این روند در یک ماه آینده، وضعیت مطلوب‌تری در تولید گندم خواهیم داشت.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار هکتار از مزارع نسبت به کشت گندم اقدام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار تن تولید گندم در استان داشته باشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز ضمن قدردانی از عوامل خرید گندم سال گذشته اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل برداشت گندم در استان باید تمام مراکز نسبت به آماده‌سازی و تجهیز مرکز برای تحویل‌ گندم از کشاورزان اقدام کنند.

محمدعلی محمدی با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته قبل از برداشت محصول تمام مراکز توسط تیم کارشناسی از نظر بهداشتی و امکانات بازدید شوند گفت: در صورت وجود هرگونه نقص نسبت به رفع آن نیز هرچه سریع‌تر اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه خرید حداکثری گندم می‌تواند نیاز کشور به واردات را کاهش دهد عنوان کرد: در مناطقی که کشت گندم بالایی داریم، ضمن توجه به امکانات و شرایط بهداشتی، مراکز تحویل‌گیری برقرار باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان نیز اظهار کرد: سال گذشته ۳۱۸ هزار تن گندم به ارزش بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال در ۵۳ مرکز از جمله سیلوهای دولتی، بخش خصوصی، کارخانجات آردسازی و اتحادیه‌های تعاونی روستایی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نرخ مصوب خریداری شد.

خوانساری بیان کرد: در حال حاضر برای خرید گندم و به منظور رفاه حال کشاورزان و ثبت دقیق محصولات در هر یک از مراکز، مدیر انبار یا سیلو، عوامل تشخیص، ذیحساب، کارشناس کنترل کیفیت و نمونه‌بردار به صورت مجزا مستقر شدند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از مقدار گندم خریداری شده ۱۰۰ هزار تن به خراسان رضوی، کرمان، البرز ، تهران، مازندران، فارس، گیلان و آذربایجان ارسال شد و از سوی دیگر به منظور افزایش کیفیت آرد و نان مقدار ۵۵ هزار تن گندم به استان وارد و با گندم‌های محلی تداخل شد.

مسعود اکبری؛ مدیر تعاون روستایی همدان نیز گفت: بازدید از مراکز خرید گندم آغاز شده و این سازمان در فصل برداشت آمادگی دارد تا نسبت به تحویل محصول از کشاورزان اقدام کند.

منبع: فارس

485321