آمریکا قصد اعزام قوای تقویتی به خلیج فارس دارد

آمریکا روز جمعه اعلام کرد بخاطر آنچه که واشنگتن آن را آزار و اذیت ایران برای کشتی‌ها در منطقه توصیف می‌کند، قصد اعزام قوای تقویتی به خلیج فارس دارد.
تصویر آمریکا قصد اعزام قوای تقویتی به خلیج فارس دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که پنتاگون یک سری اقدامات برای تقویت موضع نظامی آمریکا در خلیج فارس انجام خواهد داد.

وی گفت که جزئیات این امر در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

کربی مدعی شد که ایران در طی 15 سال گذشته برای 15 کشتی تجاری مزاحمت ایجاد کرده یا به آنها حمله کرده است.

وی بدون اشاره به قانون شکنی و تخلف کشتی‌های مذکور، گفت که اقدام ایران علیه حقوق کشتی‌رانی و آزادی کشتی‌ها در آب‌های بین المللی است و آمریکا اجازه به خطر افتادن این آزادی را در این منطقه و تنگه هرمز نمی‌دهد.

اوایل اردیبهشت، یک فروند کشتی متخلف ناشناس با نام ADVANTAGE SWEET که در خلیج فارس پس از تصادم با شناور ایرانی موجب مفقود و مصدوم شدن چند خدمه ایرانی شده بود، توسط نیروی دریایی ارتش در دریای عمان شناسایی و توقیف شد.

طبق اعلام ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ بر اثر تصادم یک فروند کشتی ناشناس با یک شناور ایرانی در هنگام خروج از خلیج فارس و ورود به دریای عمان که منجر به مفقود شدن دو نفر و زخمی شدن چند تن دیگر از خدمه این شناور شد، کشتی ناشناس بر خلاف مقررات بین‌المللی مبنی بر کمک به شناور و مصدومان، اقدام به فرار از خلیج فارس کرد که بلافاصله پس از درخواست از سوی مرکز تجسس و نجات دریایی (MRCC)، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام به رهگیری، شناسایی و توقیف کشتی ناشناس در دریای عمان کرد.

در این عملیات ناوشکن بایندر نیروی دریایی ارتش با حکم قضایی، کشتی متخلف را که با پرچم جزایر مارشال در حال فرار بود توقیف و به آب‌های ساحلی جمهوری اسلامی ایران هدایت کرد.

منبع: تسنیم

484997