قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته، بیش از هفت درصد افزایش پیدا کرده است.
تصویر قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، جدیدترین گزارش بازار نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در آوریل، به ۸۴ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسید که پنج دلار و ۷۸ سنت معادل ۷.۳ درصد در مقایسه با قیمت ۷۸ دلار و ۸۰ سنت در مارس، افزایش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، به ۸۱ دلار و ۵۶ سنت در مقایسه با ۹۹ دلار و ۶۳ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ رسیده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در آوریل به ۸۴ دلار و و ۱۳ سنت در هر بشکه رسید که پنج دلار و ۶۸ سنت معادل ۷.۲ درصد در مقایسه با قیمت ۷۸ دلار و ۴۵ سنت در مارس، افزایش داشت. با این حال، میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، به ۸۱ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با میانگین قیمت ۹۹ دلار و ۹۰ سنت در مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ دلار و ۵۲ سنت معادل ۱۸.۵ کاهش داشته است.

طبق آمار منابع ثانویه اوپک، مجموع تولید نفت اوپک در مارس، به ۲۸.۶۰ میلیون بشکه که در روز رسید که بر مبنای ماه به ماه، ۱۹۱ هزار بشکه در روز کاهش داشت. تولید نفت در عربستان سعودی، آنگولا و ایران افزایش پیدا کرد در حالی که تولید عراق و نیجریه، کاهش یافت. تولید نفت ایران با ۴۸ هزار بشکه در روز افزایش، به ۲.۶۳۰ میلیون بشکه در روز رسید.

484963