صدور پروانه نمایش برای «پرونده باز است» و «آه سرد»

«پرونده باز است» و «آه سرد» دو فیلم جشنواره فجر سال گذشته برای اکران عمومی پروانه نمایش گرفته‌اند.
تصویر صدور پروانه نمایش برای «پرونده باز است» و «آه سرد»

به گزارش سایت خبری پرسون، در جشنواره فیلم فجر سال گذشته آخرین فیلم کیومرث پوراحمد با نام «پرونده باز است» رونمایی شد و پس از درگذشت او علی قائم‌مقامی (تهیه‌کننده) برای اکران فیلم اقدام و درخواستی را برای دریافت پروانه نمایش در سازمان سینمایی ثبت کرد.

طبق اعلام قائم‌مقامی پخش و برنامه‌ریزی برای اکران «پرونده باز است» به دفتر پخش خانه فیلم به مدیریت سعید خانی سپرده شده است. پیش‌تر از سوی شورای صنفی اعلام شده بود که «به منظور نکوداشت این کارگردان فقید شورای صنفی شرایط لازم را برای اکران فیلم مذکور پس از اعلام پخش‌کننده و دریافت پروانه نمایش در اسرع وقت مهیا خواهد کرد.»

تهیه‌کننده این فیلم اخیرا گفته بود که پوراحمد تا روزهای آخر سال گذشته مشغول تدوین دوباره «پرونده باز است» بوده و نسخه نهایی نسبت به آنچه در جشنواره فجر نمایش داده شد، کوتاه‌تر است و با نظر فیلمساز شامل تغییرات اندکی شده است.

«پرونده باز است» درباره یک پرونده جنایی است که در خلاصه داستان آن آمده است: فرهاد نوجوان ۱۵ ساله ناخواسته مرتکب قتل می‌شود.

پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، به همراه سام قریبیان و مه‌لقا باقری در این فیلم بازی می‌کنند. بازیگران نوجوان فیلم هم پویا نجفی، راشین ربی، مهبد جهان‌نوش و محمدمتین ستاری هستند.

فیلم دیگری که به تازگی از سازمان سینمایی پروانه نمایش گرفته، «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق و تهیه‌کنندگی رضا محقق است. این فیلم هم در جشنواره فجر سال قبل نمایش داده شد.

«آه سرد» نخستین فیلم بلند داستانی ناهید صدیق است که ایمان صدیق و علی باقری بازیگران اصلی آن هستند.

در خلاصه داستان «آه سرد» آمده است: بها و بهرام در جاده‌ای همراه و همسفر شده‌اند بی‌آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند. بها در فکر انتقام است تا به رنج هایش پایان دهد...

منبع: ایسنا

484822