صرافی بیت رکس درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ خود را ثبت کرد

درخواست ورشکستگی صرافی بیترکس (Bittrex) تنها چند هفته پس از اتهام کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه آن مبنی بر کسب حداقل ۱/۳ میلیارد دلار درآمد غیرمجاز ثبت شده است.
تصویر صرافی بیت رکس درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ خود را ثبت کرد

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از decrypt، این صرافی رمزارزی آمریکایی در روز دوشنبه درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ خود را به ثبت رساند. Bittrex اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ هزار بدهکار دارد و و مجموع بدهی‌های آن بین ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار هست.

این درخواست چند هفته پس از مطرح شدن اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه Bittrex ثبت شده است. SEC در این اتهام شرح می‌دهد که Bittrex با عدم ثبت اطلاعات خود در این نهاد ناظر مالی، قانون اوراق بهادار را رعایت نکرده است.

در شکایت کیفری SEC گفته شده که Bittrex به عنوان یک کارگزاری، صرافی و سازمان شفاف ثبت نشده و بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ حداقل ۱/۳ میلیارد دلار درآمد غیرقانونی کسب کرده است.

در ماه مارس، Bittrex اعلام کرد که بزودی فعالیت خود را در آمریکا خاتمه می‌دهد و مدیر عاملش، ریچی لای (Richie Lai)، دلایل این تصمیم را “محیط نظارتی و اقتصادی کنونی آمریکا” بازگو کرد. در آن زمان، این صرافی به مشتریان آمریکایی خود اطمینان داده بود که وجوه آن‌ها در امان است.

Bittrex یک شرکت کوچک در سیاتل است که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد. حجم معاملات ۲۴ ساعته این صرافی در حال حاضر کمتر از ۵ میلیون دلار است، و بر اساس رتبه‌بندی CoinGecko، در رتبه ۸۲ در بین بزرگترین صرافی‌های دارایی دیجیتال قرار دارد.

ورشکستگی Bittrex در زمانی رخ داده که درگیری صنعت ارزهای دیجیتال با رگولاتورها بیشتر شده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) جریمه و تحریم‌هایی را برای تعدادی از شرکت‌های رمزارزی آمریکایی اعمال کرده است. این رگولاتور شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال را به فروش اوراق بهادار ثبت نشده متهم می‌کند.

این مرجع نظارتی معمولاً یک دارایی دیجیتال خاص را به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی نمی‌کند، اما در عوض برای تصمیم‌گیری درست، بر تست هاوی (Howey test) تکیه می‌کند. گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ادعا می‌کند که بیشتر دارایی‌های دیجیتال اوراق بهادار هستند – به استثنای بیت کوین که بزرگترین دارایی دیجیتال براساس مارکت کپ محسوب می‌شود.

پس از فروپاشی صرافی دارایی‌های دیجیتال FTX در ماه نوامبر، رگولاتورها به سرعت به شرکت‌های رمزارزی حمله کردند.

تنها در سال گذشته، Bittrex با پرداخت ۲۹ میلیون دلار برای حل و فصل پرونده‌های حقوقی خود با مقامات ایالات متحده در ارتباط با نقض تحریم‌های آمریکا علیه کشورهایی مانند ایران، کوبا و سوریه موافقت کرد.

منبع: decrypt

484814