آماده باش پلیس راهور برای برگزاری نمایشگاه کتاب

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) را تشریح کرد.

تصویر آماده باش پلیس راهور برای برگزاری نمایشگاه کتاب

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره تمهیدات ترافیکی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در محل مصلی امام خمینی (ره) گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب از فردا چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه فعالیت خود را در محل مصلی امام خمینی (ره) آغاز کرده و تا روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساعت فعالیت نمایشگاه از هشت صبح تا ۲۲ خواهد بود، گفت: با توجه به موقعیت نمایشگاه کتاب پیش بینی ما این است که در زمان برگزاری نمایشگاه شاهد حجم بالای ترافیک و در معابر مصلی و همچنین هسته مرکزی و شمالی شهر تهران باشیم. از این رو از شهروندان می‌خواهیم که با پلیس همکاری داشته و از تردد غیر ضرور در این محل به ویژه در ساعات پیک ترافیک عصرگاهی پرهیز کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره تمهیدات پلیس برای مدیریت و روانسازی ترافیک نیز گفت: طبق پیش بینی‌ها جمعیت زیادی از نقاط مختلف کشور برای بازدید از نمایشگاه به این محل می‌آیند. طبیعتا ما شاهد افزایش حجم ترافیک خواهیم بود و اتخاذ تمهیدات به این معنا نیست که هیچ ترافیکی در اطراف مصلی رخ ندهد. کما اینکه پلیس قبلا بارها نظر خود را درباره برگزاری نمایشگاه‌های پر تجمع در مرکز تهران اعلام کرده بود. با این وجود تمهیداتی را برای جلوگیری از قفل شدن ترافیک و ایجاد گره و تا حد امکان روانسازی آن اتخاذ کرده‌ایم.

شریفی افزود: بر این اساس در تمامی خیابان‌های اطراف مصلی امام خمینی(ره) از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ محدودیت توقف اعمال شد. بر این اساس هیچ خودرویی اجازه توقف در طول بزرگراه شهید سلیمانی حد فاصل بزرگراه شهید مدرس تا قنبرزاده را ندارد. علاوه بر آن در طول خیابان قنبرزاده حد فاصل بزرگراه شهید سلیمانی با خیابان بهشتی، طول خیابان شهید بهشتی حد فاصل قنبرزاده تا پاکستان، خیابان مفتح و خیابان پاکستان نیز ممنوعیت توقف خودروها وجود دارد. طبیعی است که در صورت مشاهده خودرو، پلیس نسبت به جابجایی خودروها اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه توصیه پلیس این است که مراجعه کنندگان به نمایشگاه کتاب تهران از خطوط یک و ۳ مترو یعنی ایستگاه‌های مصلی و شهید بهشتی برای حضور در نمایشگاه و بازدید از آن اقدام کنند، گفت: پارکینگ‌هایی نیز برای مراجعه کنندگان و غرفه داران در نظر گرفته شده است. پارکینگ چهل سرا در خیابان شهید مفتح و خیابان مطهری برای این منظور در نظر گرفته شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند در صورتیکه ظرفیتی برای آن باقی باشد خودرو خود را در این محدوده پارک کنند.

شریفی افزود: همچنین پارکینگ‌های داخلی مجموعه مصلی نیز برای استفاده غرفه داران و ناشران در نظر گرفته شده است. موتورسیکلت سواران نیز می‌توانند از پارکینگ ۲۷ که در مجاورت در اصلی مصلی واقع شده برای پارک موتورسیکلت‌های خود اقدام کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: پارکینگ‌های ۶ و ۷ در خیابان شهید قنبرزاده نیز برای پارک اتوبوس‌های شرکت واحد در نظر گرفته شده است.

وی از سرویس‌هایی که ممکن است از شهرهای دیگر برای جابجایی دانشجویان و پژوهشگران به نمایشگاه اقدام کنند، خواست که قبل از ورود به مجموعه مصلی حتما هماهنگی لازم را با مدیریت این مجموعه برای انتخاب پارکینگ مناسب انجام دهند.

شریفی درباره خودروهای حمل کتاب و بار به داخل مجموعه نیز گفت: ستاد برگزاری نمایشگاه برچسب ویژه‌ای را برای متصدیان و غرفه داران تعریف کرده است. این افراد در صورتیکه قصد وارد کردن بار به داخل مجموعه را داشته باشند صرفا از ساعت ۶ تا ۸ صبح و درهای شماره ۴، ۱۸ و ۲۰ می‌توانند اقدام کنند.

وی از همکاری شهروندان و مراجعه کنندگان به نمایشگاه کتاب با پلیس راهور قدردانی کرد و گفت: تأکیدات پلیس برای مدیریت بهتر ترافیک است. همچنین با توجه به اینکه احتمال افزایش حجم ترافیک در بزرگراه شهید سلیمانی و در ادامه آن بزرگراه حکیم وجود دارد رانندگان می‌توانند در صورت امکان مسیر جایگزین بزرگراه شهید همت و شهید زین‌الدین را برای تردد در مسیر شرق به غرب و بالعکس انتخاب کنند.

شریفی افزود: ماموران پلیس راهور از ساعاتی پیش از شروع کار نمایشگاه بطور ویژه در معابر اطراف و منتهی به مصلی مستقر بوده و استقرار آنان تا پایان فعالیت نمایشگاه و تخلیه معابر از جمعیت بازدید کنندگان ادامه خواهد داشت.

484564