طارمی با یک تیر به دنبال زدن دو نشان در پرتغال+عکس

ستاره تیم ملی کشورمان برای شکستن طلسم خود و پورتو حرکت می کند.
تصویر طارمی با یک تیر به دنبال زدن دو نشان در پرتغال+عکس

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم فوتبال پورتو امشب از ساعت 23:45 در هفته سی و یکم لیگ برتر پرتغال به مصاف آروکا می رود. به همین خاطر نشریه «اوجوگو» پرتغال در گزارشی به خیز مهدی طارمی مهاجم ملی پوش کشورمان برای شکستن آقای گلی لیگ پرتغال پرداخت.

این رسانه پرتغالی نوشت: در حالی که گونسالو راموس و ژائو ماریو در بنفیکا در چند بازی گذشته نتوانستند گلزنی کنند، مهدی طارمی بازیکن ایرانی به آروکا می‌رود تا به تیم پورتو کمک کند تا بتواند برنده شود و در صدر گلزنان لیگ قرار گیرد.

از زمان جکسون مارتینز، در فصل 2014/15، هیچ بازیکنی از پورتو نتوانسته آقای گل پرتغال شود. مهدی پیش از این دو بار مقام دوم را کسب کرده است. او در چهار بازی با آروکو چهار گل به ثمر رسانده است.

طارمی در هفته‌های اخیر جایگاه خود را بازیابی کرده و امشب در آروکا تلاش خواهد کرد تا صدر جدول بهترین گلزنان را بگیرد. گونسالو راموس (پنج بازی اخیر گل نزده) و ژائو ماریو (در 6 بازی اخیر گل نزده است)، دو ستاره بنفیکا با 17 گل اکنون در صدر فهرست بهترین گلزنان لیگ قرار دارند.

به پایان رساندن فصل به عنوان سلطان گلزنان چالشی است که طارمی آن را جدی می‌گیرد، به ویژه به این دلیل که در سه فصل گذشته از کسب این جایزه بازماند. طارمی در ریوآوه با کارلوس وینیسیوس از بنفیکا مساوی شد، اما او 18 گل را با زمان کمتری به ثمر رساند و جایزه را به خانه برد. فصل 2021-2022 هم طارمی تسلیم داورین نویز ستاره بنفیکا شد.

با نگاهی به تاریخچه بهترین گلزنان لیگ پرتغال، باید تقریباً ده سال به عقب برگردیم تا در فصل 2014/15 یک بازیکن اف سی پورتو پیدا کنیم که تاج برترین گلزن لیگ را به دست آورده است. جکسون مارتینز کلمبیایی در آن زمان، با 21 گل با یک گل بیشتر از جوناس بازیکن بنفیکا آقای گل لیگ پرتغال شد.

منبع: فارس

484390