رمالی نوین

فناوری‌های نوین، بشر را به دنیای جدیدی از رشد هدایت کرده و انسان را به جایگاه‌های قابل احترام رسانده است اما به موازات این رشد و ترقی‌های بشری که به قیمت عمر و سلامتی خیلی از دانشمندان تمام شده، افرادی پیدا شدند که فناوری و رشد را وسیله فریب دیگران و پر کردن جیب‌های خود نمودند.
تصویر رمالی نوین

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید ابهری در یادداشتی نوشت: با پیشرفت فناوری و سیستم‌های مختلف در جهان، در بعضی از بخش ها، شاهد پیشرفت و رشد واقعی هستیم و در پاره‌ای دیگر از قسمت‌ها، اقدامات و حرکاتی ملاحظه می‌شود که به اسم پیشرفت باعث تاسف و تاثر عمیق می‌گردد.

فناوری‌های نوین، بشر را به دنیای جدیدی از رشد هدایت کرده و انسان را به جایگاه‌های قابل احترام رسانده است اما به موازات این رشد و ترقی‌های بشری که به قیمت عمر و سلامتی خیلی از دانشمندان تمام شده، افرادی پیدا شدند که فناوری و رشد را وسیله فریب دیگران و پر کردن جیب‌های خود نمودند.

انسان در طول تاریخ در ابعاد مختلف به تغییرات چشمگیری دست یافته اما شوربختانه در مورد سادگی و فریب خوردن هنوز همان صفات انسان‌های چند صد سال پیش را دارد. یعنی اگر صدها سال پیش رمالان، کف بین‌ها و فالگیرها از سادگی و اطلاع ضعیف افراد حداکثر سوء استفاده را می‌کردند، در عصر فضا نیز هنوز افرادی هستند که کف بینی، رمالی و جادوگری را با استفاده از اینترنت و رایانه انجام می‌دهند. در واقع از کیلومترها دورتر، جادو برای علاقمندان تهیه می‌کنند و هزاران هزار دلار و ریال می‌گیرند که این درآمد کلان فقط به خاطر عدم صداقت و کمرنگ بودن انسانیت آن‌ها و سادگی و زودباوری فریب خوردگان می‌باشد.

متاسفانه کمتر می‌بینیم که در این زمینه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود. اما این موضوع محدود به کشور ما نیست و در قلب اروپا نیز دانشکده احضار روح و رمالی در سطحی گسترده فعالیت می‌نمایند. نکته‌ای که وجود دارد این است که بعضی از کارشناسان شاید از ترس و وحشت تهدیدهای این شیادان از بیان واقعیت‌ها خوف کنند و بعضی دیگر نیز در مقابل انتقادات در افشای چهره این‌گونه افراد، منطق و بیانی ساده به کار می‌برند و می‌گویند: «وقتی بعضی از افراد خودشان علاقه به فریب خوردن دارند ما چرا وقت خود را تلف کنیم.» جالب اینجاست که بعضی از این فال‌بین‌ها از طریق منشی‌های خود بین ۱۰ تا ۴۰ روز وقت به مراجعان می‌دهند که حتی بهترین پزشکان و متخصصان این کار را انجام نمی‌دهند.

متاسفانه بیش از ۶۰ درصد مراجعان به این گونه شیادان از بین افراد تحصیلکرده بوده وکمتر ماهیت آن‌ها را شناخته و باور دارند. معلوم نیست تا کجای زمان و تاریخ باید این گونه افراد از دسترنج دیگران به سادگی سوءاستفاده کنند.

رسانه‌ها به عنوان یک رسالت اجتماعی و فرهنگی باید ماهیت این گونه افراد را بدون نگرانی برای مردم آشکار نمایند چراکه امروزه نسل جوان نیز در ردیف انبوه مشتریان این دکان داران فریبکار هستند. چه بسیار زندگی‌ها که بر اثر حرف‌ها و پیشگویی‌های احمقانه این گونه اشخاص متلاشی شد. معلوم نیست در کجای تربیت و آداب جامعه ما این گونه روش‌های فریبکارانه قرار دارد که بدون هیچ گونه زحمت و تلاش روزانه و ماهانه، چند برابر تلاشگرانی که جان و انرژی خود را مصرف می‌کنند درآمد دارند.

در بررسی‌های بنیاد علوم رفتاری متاسفانه بانوان درصد قابل توجهی از مراجعان به این‌گونه اشخاص را تشکیل می‌دهند و این موضوع در اکثر کشورهای جهان وضعیت کمابیش مشابهی دارد. فقط می‌توانیم دعا کنیم که رشد فکری و عقلی افرادی که باورمند به این‌گونه شیادان هستند تا اندازه‌ای برسد که این‌گونه مسائل را به عنوان سرگرمی و تفریح نگاه کنند. متاسفانه فضای مجازی امروزه مملو از تبلیغات، پیشگویی‌ها و معجزات این گونه افراد بوده و همین موضوعات باعث فریب بسیاری از
اشخاص می‌گردد.

منبع: آفتاب یزد

484331