از هوش رفتن شماری از نظامیان در مراسم تاج گذاری پادشاه انگلیس+تصاویر

بیش از 4هزار نظامی در کاروان جشن برای همراهی چارلز و همسرش ملکه کامیلا به سوی کاخ باکینگهام شرکت کردند.
تصویر از هوش رفتن شماری از نظامیان در مراسم تاج گذاری پادشاه انگلیس+تصاویر

به گزارش سایت خبری پرسون، شماری از نظامیان انگلیسی از جمله افسران نیروی دریایی سلطنتی و حاملان پرچم در جریان انتظارشان برای مشارکت در کاروان بازگشت به کاخ باکینگهام بعد از تاجگذاری چارلز سوم از هوش رفتند.

برخی از این نظامیان در پی احساس خستگی و غش کردن نیاز به کمک پیدا کردند و در یک تصویر سربازی پس از سقوط همقطارش روی زمین به کمک او شتافت.

بیش از 4هزار نظامی در کاروان جشن برای همراهی چارلز و همسرش ملکه کامیلا به سوی کاخ باکینگهام شرکت کردند.

مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم، پادشاه بریتانیا و کامیلا، همسرش و ملکه همنشین این کشور شنبه ۶ مه در کلیسای وست مینیستر لندن برگزار شد.

تاج‌گذاری توسط اسقف اعظم کانتربری انجام شد و مدت این مراسم کمتر از تاج‌گذاری ملکه الیزابت بود. تاج‌گذاری پیشین در سال ۱۹۵۳ سه ساعت طول کشید.

چارلز سوم و کامیلا از کاخ باکینگهام در آغاز با کالسکه سلطنتی در صفوف پادشاهی به سوی کلیسای وست مینیستر حرکت کردند. مردم از اقصی نقاط بریتانیا از روزها قبل به خیابان‌های لندن آمده‌ بودند تا بتوانند پادشاه و ملکه را از فاصله‌ای نزدیک‌تر ملاقات کنند.

در طول مراسم چارلز سوم برای محافظت از قانون و کلیسای انگلستان سوگند یاد کرد و سپس تدهین شد.

پس از مراسم تاج‌گذاری پادشاه و ملکه در صفوفی بزرگتر موسوم به صفوف پادشاهی و با کالسکه‌ای مجلل‌تر، به کاخ باکینگهام باز گشتند. سایر اعضای خانواده سلطنتی نیز در این راهپیمایی به آن‌ها ملحق شدند.

چالز سوم، پادشاه بریتانیا به همراه کامیلا، همسرش و باقی افراد خانواده سلطنتی در پایان مراسم در بالکن کاخ باکینگهام حاضر شده و با مردم دیدار کردند.

تحولات مرتبط با تاجگذاری چارلز سوم

چارلز سوم پس از ۷۰ سال انتظار تاج سلطنت بریتانیا را بر سر گذاشت

چارلز سوم پادشاه بریتانیا پس از انجام تشریفات در کلیسای وست‌مینیستر لندن تاج سلطنت بر سر گذاشت.

پیش از این پادشاه پشت پرده‌هایی تدهین شد تا برای مقدس‌ترین لحظه مراسم و بر نشستن بر تخت سلطنت آماده شود. سپس تمامی متعلقات پادشاهی از جمله شمشیر، دست‌بندها، دست‌کش‌ها و دیگر سمبل‌ها به او تحویل داده شد.

واکنش‌ها به تاج‌گذاری پادشاه بریتانیا

سران کشورها و سازمان‌های اروپایی به صورت گسترده نسبت به تاج‌گذاری امروز پادشاه چارلز سوم واکنش نشان دادند و به او و ملکه کامیلا تبریک گفتند.

ایتالیا

جورجا ملونی، نخست وزیر ایتالیا که در این مراسم شرکت کرده بود، در توئیتی با انتشار تصویری از خود و ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا بر روی یک موزائیک کوزماتی ایتالیایی که در کلیسای وست‌مینیستر کارگذاشته شده است، نوشت: «این موزائیک کوزماتی قدیمی که در کلیسای وست‌مینیستر، جایی که تاج سلطنت پادشاه چارلز سوم امروز آنجاست، قرار دارد، شاهکار صنعتگران ایتالیایی و مربوط به هشت قرن پیش است. این شاهکار‌ها که امروزه همچنان جهان را به خود خیره نگاه داشته‌اند، بازگو کننده همکاری تاریخی و مثمر ثمر ایتالیا و بریتانیا هستند. ما اطمینان داریم که این همکاری‌ها با حضور پادشاه چارلز روز به روز قوی‌تر می‌شوند. در حال حاضر هم همکاری خود را با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا آغاز کرده‌ایم. برای پادشاه چارلز سوم، ملکه کامیلا و همه مردم بریتانیا بهترین آرزو‌ها را دارم.»

پارلمان اروپا

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا که همراه با اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل، رئیس شورای اروپا در مراسم تاج‌گذاری پادشاه بریتانیا شرکت کرده بود، در توئیتی به پادشاه و ملکه بریتانیا تبریک گفت.

شورای اروپا

شارل میشل، رئیس شورای اروپا هم در توئیتی ضمن تبریک به پادشاه و ملکه بریتانیا نوشت: «ما سپاسگزار تجربه غنی پادشاه و تلاش‌های خستگی ناپذیر او در ترویج ثبات در جهانمان هستیم.»

اوکراین

اولنا زلنسکا، همسر ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که به نمایندگی از این کشور در مراسم تاج‌گذاری شرکت کرده بود در توئیتی نوشت: «تاج‌گذاری پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا قطعا رویدادی تاریخی است. برای من شرکت در این مراسم به عنوان نماینده اوکراین، به‌ویژه در شرایط کنونی باعث افتخار بود. برای شما سال‌ها سلطنت را آروزمندم.»

شاهزاده هری به بالکن نیامد

در تصاویر منتشر شده از حضور خانواده سلطنت بر بالکن کاخ باکینگهام به نظر می‌رسد شاهزاده هری، پسر کوچکتر پادشاه چارلز سوم بر بالکن حاضر نشده است.

گمانه‌هایی مبنی بر این که دلیل عدم حضور او انتشار کتاب جدیدش و تنش‌هایی اخیری است که به همراه همسرش مگان با خانواده سلطنتی داشته، مطرح است. شاهزاده هری در مراسم امروز تنها و بدون حضور همسرش شرکت کرد.

پادشاه بریتانیا برای دیدار با مردم به بالکن کاخ باکینگهام آمد

پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا به همراه دیگر اعضای خانواده سلطنتی برای دیدار با مردم به بالکن کاخ باکینگهام آمدند و برای آن‌ها دست تکان دادند. مردم مشتاق برای پادشاه و ملکه هورا کشیدند و تشویقشان کردند.

همچنین ۱۶ هلیکوپتر و چند هواپیمای نیروی هوایی بریتانیا با گذر از فراز کاخ باکینگهام به پادشاه و خانواده سلطنتی ادای احترام کردند. پیش‌تر قرار بود این مانور هوایی با ۶۰ هواپیما انجام شود که به دلیل بدی شرایط آب و هوایی میسر نشد.

حضور خانواده سلطنتی بر بالکن کاخ باکینگهام و دیدار با مردم پایان‌بخش مراسم رسمی روز تاج‌گذاری بود.

ماکرون تاج‌گذاری پادشاه بریتانیا را تبریک گفت

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که برای شرکت در مراسم تاج‌گذاری پادشاه بریتانیا به لندن رفته بود در توئیتی با تبریک به چارلز سوم نوشت: «به پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا، دوستان فرانسه تبریک می‌گویم. به خود می‌بالم که در چنین روز تاریخی در کنار شما بودم.»

مردم به سوی کاخ باکینگهام برای دیدار با پادشاه سرازیر شدند

هزاران نفر از مردم از خیابان «مال» به سوی کاخ باکینگهام سرازیر شدند تا بتوانند پادشاه چارلز سوم را که قرار است تا چندی دیگر برای دیدار با آن‌ها در بالکن حضور یابد را ببینند. حضور پادشاه چارلز سوم به همراه همسرش و دیگر اعضای خانواده سلطنتی بر بالکن باکینگهام و دیدار با مردم پایان‌بخش مراسم روز تاج‌گذاری خواهد بود.

ارتش بریتانیا به چارلز سوم، پادشاه این کشور ابراز وفاداری کرد

چارلز سوم، پادشاه بریتانیا به همراه ملکه کامیلا همسرش و دیگر اعضای خانواده سلطنتی بر بالکن کاخ باکینگهام حاضر شد و ارتش سلطنتی بریتانیا به آن‌ها ابراز وفاداری کرد.

حدود چهار هزار نظامی در رژه روز تاج‌گذاری شرکت داشتند. آن‌ها نمایندگان بخش‌های مختلف نیروهای مسلح بریتانیا و کشورهای مشترک‌المنافع بودند. این بزرگترین رژه نظامی در تاریح بریتانیا بود.

کالسکه‌های پادشاه و دیگر اعضای خانواده سلطنتی وارد کاخ باکینگهام شدند

کالسکه سلطنتی پادشاه چارلز سوم و همچنین کالسکه‌های دیگر اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا به کاخ باکینگهام رسیدند.

تا چندی دیگر قرار است به عنوان بخش پایانی مراسم تاج‌گذاری پادشاه بریتانیا به همراه همسرش و دیگر اعضای خانواده سلطنتی در بالکن این کاخ حاضر شوند.

بایدن تاج‌گذاری را به پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا تبریک گفت

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در توئیتی ضمن تبریک تاج‌گذاری به پادشاه بریتانیا نوشت: «تاج‌گذاری را به پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا تبریک می‌گویم. دوستی پایدار بین ایالات متحده و بریتانیا سرچشمه قدرت برای ملت‌هایمان است.»

وی همچنین از حضور جیل بایدن، همسرش در این مراسم تقدیر کرد و نوشت: «من به این که بانوی اول به عنوان نماینده آمریکا در این مراسم شرکت کرده است به خود می‌بالم.»

پادشاه بریتانیا کلیسای وست‌مینیستر را به مقصد کاخ باکینگهام ترک کرد

چارلز سوم، پادشاه بریتانیا به همراه ملکه کامیلا به وسیله کالسکه سلطنتی کلیسای وست‌مینیستر را به مقصد کاخ باکینگهام ترک کرد.

منبع: جماران

484150