دیدار وزیر نیرو با نخست وزیر عراق

در دیدار و گفت‌وگوی وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق، دو طرف بر تقویت همکاری‌های مشترک در حوزه آب و انرژی تأکید کردند.
تصویر دیدار وزیر نیرو با نخست وزیر عراق

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اکبر محرابیان، وزیر نیروی ایران و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در این دیداری که در دفتر نخست وزیر عراق برگزار شد، پیرامون زمینه‌های همکاری مشترک و راه‌های تقویت تعاملات فی ما بین به ویژه در حوزه انرژی و مسائل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

در جریان این دیدار نخست وزیر عراق بر ضرورت انتقال تجارب و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید و توزیع انرژی برق تأکید کرد. در بخش دیگری از این دیدار دو طرف پیرامون ظرفیت‌های همکاری برای اجرای پروژه‌های مشترک بر روی رودخانه‌های مرزی به تبادل نظر پرداختند.

محمد شیاع السودانی در این دیدار بر ضرورت تداوم گفتگو‌ها و اجرای پروژه‌های مشترک در فضای آرام سیاسی به منظور دستیابی به منافع و آرمان‌های دو کشور دوست و برادر تأکید کرد.

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران کهو رئیس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری وابسته به یونسکو نیز هست، در این دیدار ضمن تأکید بر آمادگی ایران برای همکاری با کشور عراق در حوزه آب و برق مبتنی بر اصل حسن همجواری، از اهمیت افزایش تعاملات با کشور عراق سخن گفت و از ارتقای سطح همکاری‌های تهران- بغداد استقبال کرد.

منبع: تسنیم

484134