وزیر بهداشت اعلام کرد:

درمان رایگان اوتیسم در مراکز دولتی

وزیر بهداشت گفت: هزینه درمان افراد طیف اوتیسم در مراکز دولتی ۱۰۰ درصد رایگان است و اگر کوچک‌ترین کوتاهی در این زمینه وجود دارد باید به ما منعکس کنید.

تصویر درمان رایگان  اوتیسم در مراکز دولتی

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر بهرام عین‌اللهی در همایش ۳+۲۰ انجمن اوتیسم ایران که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: افراد کارهای مختلفی را در جامعه انجام می‌دهند؛ مثلا یکی می‌رود دلار و خانه می‌خرد که گران بفروشد اما چه کاری ارج و قرب بالایی دارد؟ اگر کسی اقدام به کار خیر می‌کند باید قدر او را بدانیم چراکه اسوه اجتماع هستند و در تاریخ ما کارهای خیر ریشه‌دار است.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت در سال گذشته حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان به مردم کمک کرده است و این کار خودجوش بوده است و باید قدر بدانیم. فکر نکنید که حتما باید پولدار باشید که کار خیر کنید، حتی کمترین مبالغ نزد خداوند دیده می‌شود.

عین‌اللهی بیان کرد: در رابطه با اوتیسم زحمات زیاد است و اولین کار خیر را خود والدین انجام می‌دهند و بعد از آنها انجمن اوتیسم است اما ما هم وظایفی داریم که باید از بابت آنها خدا را شاکر باشیم.

وی تاکید کرد: در رابطه با مباحث بیمه ای مصوب شده است هزینه درمان افراد طیف اوتیسم در مراکز دولتی ۱۰۰ درصد رایگان باشد و اگر کوچک‌ترین کوتاهی وجود دارد باید به ما منعکس کنید. بحث خدمات دندانپزشکی افراد اوتیسم نیز به ۲ برابر افزایش می‌یابد البته این نکته مهم است که منابع ما هم محدود است.

وی افزود: در مورد بهبود خدمات توانبخشی هم باید همفکری شود و در این زمینه خیرین هم می‌توانند ورود کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه فوریت‌های پزشکی هم قرار است کد مخصوصی برای خانواده‌های اوتیسم درنظر بگیرند که خانواده با آن کد به اورژانس زنگ بزند تا خدمت دهی با وضعیت ویژه انجام شود.

484097