خاتمی:

کشورهای همسایه برای برقراری روابط با ما مسابقه دارند

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: ما فراموش نکرده‌ایم که آمریکا می‌خواست کشورهای همسایه را علیه ما متحد کند، اما دیدیم که کشورهای همسایه مسابقه دارند برای اینکه با ما روابط برقرار کنند و این نصرت خداست.
تصویر کشورهای همسایه برای برقراری روابط با ما مسابقه دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: حریم نگه داریم برای ذات مقدس ربوبی. یادمان باشد روزی رفتنی هستیم.

وی با اشاره به خطبه ۸۸ نهج البلاغه گفت: در گذریم و چه بخواهیم و نخواهیم رفتنی هستیم و مقصد ابدیت است.

خاتمی با اشاره به مباحث توحیدی در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: از صفاتی که برای ذات مقدس ربوبی، قران بیان کرده، آن است که خداوند به وعده هایی که به بندگانش می دهد وفا می‌کند و آنها که وفا به وعده نمی‌کنند و تخلف می‌کنند یا ناتوانند یا جاهلند و یا نیازمندند و تمام اینها از ساحت ذات مقدس ربوبی به دور است.

وی با طرح این سوال که آیا خدا نیاز به یاری ما دارد؟ گفت: قطعا نیاز ندارد و در ۱۸ آیه "غنی" از صفات خداوند بیان شده است.

خاتمی تصریح کرد: اگر مدافعان حریم دین نباشند، دشمنان خدا نمی گذارند نام خدا برده شود. دشمنان خدا با خود خدا دعوا دارند. آرامش در دل مومنان و خنثی شدن توطئه های دشمنان یاری خداست. ما فراموش نکردیم که آمریکا می‌خواست کشورهای همسایه را علیه ما متحد کند اما دیدیم که کشورهای همسایه مسابقه دارند برای اینکه با ما روابط برقرار کنند و این نصرت خداست.

483927