کرملین:

آمریکا طراح عملیات‌های تروریستی و کی‌یف مجری آنهاست

دیمیتری پسکوف امروز (پنج‌شنبه) در مورد واکنش روسیه به حمله پهپادی علیه کرملین گفت که مسکو گام‌های هوشمندانه‌ای مطابق با منافع این کشور بر می‌دارد. او تلاش‌های کی‌یف و واشنگتن برای انکار این حمله پهپادی علیه کرملین را مضحک دانست.

تصویر آمریکا طراح عملیات‌های تروریستی و کی‌یف مجری آنهاست

به گزارش سایت خبری پرسون، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت تلاش برای حمله به کرملین احتمالاً در جلسه روز جمعه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با اعضای دائم شورای امنیت روسیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دیمیتری پسکوف در مورد واکنش روسیه به حمله پهپادی علیه کرملین گفت که مسکو گام‌های هوشمندانه‌ای مطابق با منافع این کشور بر می‌دارد. او تلاش‌های کی‌یف و واشنگتن برای انکار این حمله پهپادی علیه کرملین را مضحک دانست. او گفت: تصمیمات در مورد حملات تروریستی در ایالات متحده گرفته می‌شود و کی‌یف آنها را اجرا می‌کند. کی‌یف در حال حاضر آنچه را که آمریکا می‌گوید،‌ انجام می‌دهد.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که پوتین هیچ برنامه‌ای برای سخنرانی ویژه در رابطه با این حمله ندارد. او گفت که واشنگتن باید بداند که مسکو مطلع است که ایالات متحد در پشت اقدامات کی‌یف قرار دارد.

به گفته پسکوف، حمله به کرملین هدف تحقیقات کامل و سریع خواهد بود و بخش‌های مربوطه همکاری خواهند کرد. به گفته کرملین، پوتین هیچ تماس بین‌المللی برنامه‌ریزی‌شده ندارد و تحول سیاسی خارجی بعدی او گفت‌وگو با رئیس جمهوری قرقیزستان در مسکو در تاریخ هشتم مه است.

پسکوف همچنین گفت، رژه نظامی روز پیروزی در میدان سرخ در تاریخ نهم مه برگزار می‌شود و پوتین همانند همیشه سخنرانی خواهد داشت.

سخنگوی کرملین همچنین در مورد واکنش پوتین به حمله پهپادی علیه کرملین گفت: در وضعیت‌های دشوار و پیچیده رئیس‌جمهور هم همواره با آرامش رفتار می‌کنند و با به وضوح دستوراتی را اعلام می‌کنند.

کرملین در واکنش به اینکه چرا این حمله فورا گزارش نشد، گفت سرویس‌های ویژه در حال بررسی ارزیابی عملیاتی بودند. کاخ کرملین شامگاه سه‌شنبه هدف دو حمله پهپادی قرار گرفت اما کرملین روز چهارشنبه این خبر را منتشر کرد و به دنبال آن حملات روسیه علیه کی‌یف شدت گرفت.

سخنگوی کرملین همچنین در رابطه با اظهارنظرهای دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری پیشین روسیه درباره لزوم حذف فیزیکی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین پس از این رخدادها اظهارنظر نکرد. کی‌یف هرگونه دست داشتن در این حملات را رد کرده است. کرملین این حملات را به عنوان تلاش برای ترور پوتین محکوم کرده است.

در همین حال وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که قویا تلاش‌ها برای اجرای اقدامات تروریستی علیه کرملین را محکوم می‌کند. این وزارتخانه اطمینان دارد عاملان حملات پهپادی علیه کرملین شناسایی و شدیدا مجازات خواهند شد.

483871