پیش‌بینی وزیر ارشاد از بازدید پنج تا هفت میلیونی نمایشگاه کتاب

هفته آینده سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می شود
تصویر پیش‌بینی وزیر ارشاد از بازدید پنج تا هفت میلیونی نمایشگاه کتاب

به گزارش سایت خبری پرسون،محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست هیات دولت درباره سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب گفت: هفته آینده سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را خواهیم داشت که پیش بینی می‌کنیم، بین پنج تا هفت میلیون بازدید از این نمایشگاه داشته باشیم و این نمایشگاه بزرگترین جشنواره فرهنگی در ایران و منطقه است. سه‌هزار ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه حضور دارند و از کشورهای مختلف مهمان داریم و مهمان ویژه تاجیکستان است.

همچنین وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی به همراه یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از فعالان صنعت نشر به مناسبت هفته کارگر از بخش‌های مختلف هلدینگ کیمیای نقش الماس که در حوزه صنعت چاپ فعالیت دارد، بازدید کرد.

او در این بازدید درباره نوسازی ماشین‌آلات فرسوده صنعت چاپ گفت: تأکید ما در وهله اول استفاده از ظرفیت جوانان ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان است. این‌که این مباحث به تحریم گره بخورد، همه‌مان را آزار می‌دهد اما برای این‌که کار به‌روز شود، آماده حمایت‌های ارزی و ارائه تسهیلات لازم هستیم.

گفت‌وگویی هم با معاون فرهنگی ارشاد درباره نمایشگاه کتاب داشتیم؛ او دلیل تغییر بانک عامل نمایشگاه را تامین نکردن اعتبار از سوی این بانک خواند، همچنین اعلام کرد برای ناشرانی که در بخش حضوری نمایشگاه هم شرکت کنند، تسهیلات ویژه‌ای ارائه می‌کنند.

منبع: ایسنا

483783