معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

40 هزار هکتار سبزیجات غبر بهداشتی‌ معدوم شد

معاون بهداشتی‌ دانشگاه علوم پزشکی شیراز‌ گفت: در راستای توجه به تغذیه و بهداشت سالم در سال گذشته 40 هزار از سبزیجات غیر‌ بهداشتی معدوم شدند.
تصویر 40 هزار هکتار سبزیجات غبر بهداشتی‌ معدوم شد

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گقت: در راستای تغذیه سالم در سال‌ گذشته 40 هزار‌ هکتار سبزیجات غیر‌ بهداشتی که با آب فاضلاب آبیاری می‌شدند با اعتباری‌افزون بر‌ 12 میلیارد تومان در استان فارس معدوم شده‌است.

عباس‌رضائیان‌زاده صبح امروز به مناسبت هفته سلامت با شعار سلامت برای همه با پزشک خانواده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته سلامت فرصتی جدی‌ برای آگاهی مردم از سلامت و نیز توجه به پزشک‌خانواده که ابتدا سال گذشته در 75 شهرها زیر 20 هزار نفر و در سال هزارو 403 تمامی شهرها زیر‌ پوشش‌ طرح پزشک‌ خانواده قرار‌ می‌گیرند.

رضائیان‌زاده در مورد ثبت‌نام پزشک خانواده بیان داشت: از 2 میلیون و 600 هزار نفر 667 هزار نفر در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند که تا کتون هیچ‌گونه مراجعه‌ای نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: توجه به نظام به‌ورزی در روستا ، غربال‌گری، بیمار یابی، درمان، آموزش‌ روانی، پیشگیری از ابتلا به سالک، هپاتیت‌، واکسیناسیون سرخچه برای تمامی اتباع بیگانه در استان فارس اجرا شده‌ است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز ابراز داشت: خاطر نشان‌ کرد: توجه به‌ جوانی‌ جمعیت‌، تنظیم‌ سند ملی‌ پیشگیری از خودکشی‌، مراقبت‌ بهداشت پوسیدگی‌ دندان‌ به‌ ویژه‌ در کودکان از دیگر فعالیت‌های معاونت بهداشتی‌ دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

483639