کلاهبرداری از زنان در پوشش مدلینگ و درآمد بالا

معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا از دستگیری عامل فریب و اخاذی از زنان جوان با ترفند فعالیت مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.

تصویر کلاهبرداری از زنان در پوشش مدلینگ و درآمد بالا

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات این خبر گفت: بر اساس پرونده‌های قضایی واصله به پلیس فتا مشخص شد فردی با هویت معلوم ضمن معرفی خود به عنوان دارنده برند پوشاک با ایجاد صفحه شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام اقدام به برقراری ارتباط با کاربران خانم کرده و پس از جلب اعتماد آنان اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده است.

وی با بیان اینکه فرد کلاهبردار با ارائه وعده فعالیت مدلینگ با درآمد بالا و سایر وعده‌های تو خالی اقدام به دریافت تصاویر خصوصی افراد کرده بود، گفت:‌ این فرد پس از به دست آوردن تعدادی تصویر نامناسب و کاملاخصوصی و شخصی از فریب خوردگان و دسترسی به اطلاعات بستگان، نزدیکان و همکاران با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و نامتعارف از فریب خوردگان اخاذی مالی کرده بود.

معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا افزود: پس از ارجاع چندین پرونده و شکواییه قضائی به پلیس فتا، موضوع در دستورکار کارآگاهان سایبری این پلیس در دو استان کرمانشاه و سیستان و بلوچستان قرار گرفت و بر اساس انجام اقدامات اطلاعاتی، انتظامی و فنی نامبرده که با هویت " ش. ع" متولد یکی از استان های شمالی کشور مورد شناسایی قرار گرفت. این فرد که به صورت کاملا حرفه ای عمل کرده و در استان سیستان و بلوچستان مورد شناسایی قرار گرفت.

پاشایی ادامه داد:‌ در این راستا پس از انجام اقدامات تامینی مناسب و هماهنگی با مراجع قضائی در استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان، متهم در جریان یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود در استان سیستان و بلوچستان دستگیر شد و پس از مواجه با ادله دیجیتال موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا گفت : از متهم علاوه بر گوشی تلفن همراه، بیش از ده قطعه سیم کارت با اپراتورهای مختلف و همچنین چندین حساب بانکی متعلق به سایر افراد و به خصوص بستگان درجه یک کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به شیوه و شگرد مجرمانه متهم گفت: این متهم سابقه دار با برقراری ارتباط دوستی با فریب خوردگان و عمدتا دختران جوان که سودای درآمد بالا و معروفیت را داشتند آنان را اغفال و از آنان کلاهبرداری کرده بود. تاکنون چندین نفر از قربانیان این فرد مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و سایر کاربران فضای مجازی هم که با این روش مورد اغفال قرار گرفته و به دلایل مختلف موفق به پیگیری قضائی و شکواییه نشده‌اند می توانند با برقراری تماس تلفنی از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ پیگیر بزه وارده باشند.

483213