انتشار «ساز باران» از گروه دلشدگان

آلبوم موسیقی «ساز باران» اثری از گروه دلشدگان منتشر شد.

تصویر انتشار «ساز باران» از گروه دلشدگان

به گزارش سایت خبری پرسون، آلبوم موسیقی «ساز باران» اثری از گروه دلشدگان به سرپرستی رامین میلانی و با صدای رضا کاظمی منتشر شد.

این آلبوم دارای هشت تصنیف است که در مُدهای موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک جهان، ساخته و تنظیم شده است. اشعار این اثر را حسین منزوی، سهیلا نیک نیا، ماندانا سلطانی و رامین میلانی سروده‌اند.

رامین میلانی آهنگساز و سرپرست گروه دلشدگان در توضیح این اثر می‌افزاید: «در تنظیم قطعات این آلبوم به بافت پولی فونیک توجه شده و ترکیب تریو زهی با سازهای سنتور یا تار (سولو) استفاده شده است.»

تصانیف «ساز باران»، «نگاهت را به من بسپار» و «شاد باش» از جمله تصانیف شنیدنی این آلبوم می‌باشد. تصنیف «ساز باران» در مایه افشاری و با ریتم لنگ با شعری از رامین میلانی و مضمونی عاشقانه در وصف باران ساخته و پرداخته شده است. «نگاهت را به من بسپار» در مد مینور هارمونیک ساخته و در تنظیم آن از گیتار، کاخن و سیمبال بهره گرفته شده است. «شاد باش» نیز در مایه دشتی و در وصف نوروز است که در سازبندی نگاه ویژه‌ای به ساز عود داشته است.

از دیگر قطعات این آلبوم می‌توان به «سفر کرده»، «بی قرار تو» و «نرگس مست» اشاره کرد. به جز تصنیف «نرگس مست» که بازسازی از اثر استاد امیرعلی جاهد است، باقی آثار ساخته رامین میلانی آهنگساز جوان مشهدی است. رامین میلانی نوازنده سنتور و آهنگساز، گروه موسیقی دلشدگان را از سال ۱۳۸۳ تشکیل داده و تاکنون اجراها و آثار متعددی را با این گروه به انجام رسانده است.

آلبوم «ساز باران» از ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در بیپ تونز و دیگر پلتفرم‌های داخلی و خارجی در دسترس مخاطبان موسیقی ایران قرار دارد.

منبع: ایلنا

483046