کاهش نسبی دمای هوا در این مناطق

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور مبنی بر بارش پراکنده باران، رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور اعلام کرد.
تصویر کاهش نسبی دمای هوا در این مناطق

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی اعلام کرد که یکشنبه‌ در مناطقی‌ از شمال غرب‌، دامنه‌های جنوبی‌ البرز و مناطقی‌ از سواحل‌ شمالی‌ همچنین‌ در شرق‌ و جنوب‌ شرق‌ کشور در ساعات‌ بعدازظهر افزایش‌ ابر، رگبار پراکنده و رعدوبرق‌ گاهی‌همراه با وزش‌ باد شدید موقتی‌ و خیزش‌ گردو خاک‌ رخ‌ می‌دهد.

دوشنبه‌ با گذر امواج‌ تراز میانی‌ جو از نوار شمالی‌ کشور در شمال استان‌های آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، دامنه‌های جنوبی‌ البرز و در خراسان شمالی‌ افزایش‌ ابر، رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید رخ‌ می‌دهد و با نفوذ جریانات‌ خنک‌ شمالی‌ به‌ سواحل‌ دریای خزر نیز ابرناکی‌، بارش‌ باران گاهی‌ رعدوبرق‌ و وزش‌ باد همراه با کاهش‌ نسبی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود.

همچنین‌ در این‌ روز در خراسان جنوبی‌ و سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

سه‌شنبه‌ در شمال استان‌های آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، سواحل‌ دریای خزر، خراسان شمالی‌ و شمال خراسان رضوی بارش‌ ادامه‌ خواهد داشت‌.

چهارشنبه‌ در شمال غرب‌، سواحل‌ شمالی‌، خراسان شمالی‌ و شمال خراسان رضوی رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ رخ‌ می‌دهد.

پنج‌شنبه‌ بارش‌ در شمال غرب‌ کاهش‌ یافته‌ و در شرق‌ اردبیل‌، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی‌ و شمال خراسان رضوی تقویت‌ می‌شود.

طی‌ روزهای سه‌شنبه‌ تا پنج‌شنبه‌، علاوه بر سواحل‌ دریای خزر در شمال غرب‌، دامنه‌های جنوبی‌ البرز و شمال شرق‌ کشور نیز وزش‌ باد و کاهش‌ نسبی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود و دریای خزر مواج‌ خواهد بود.

482934