پرسون گزارش می دهد؛

هزاران تیر چراغ برق مزاحم/ عقب ماندگی شرکت توزیع برق در توسعه زیرساختی پایتخت

یکی از معضلات تردد در معابر شهر تهران تیرهای چراغ برق هستند‌که شرکت توزیع برق متولی ساماندهی آن توان جابه جایی و رسیدگی به این زیرساخت شهری را ندارد.
تصویر هزاران تیر چراغ برق مزاحم/ عقب ماندگی شرکت توزیع برق در توسعه زیرساختی پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، براساس مشاهدات میدانی و پایش صورت گرفته از سوی خبرنگار حوزه شهری پرسون بیشترین معضل تیرهای مزاحم چراغ برق در شهر تهران مربوط به مناطق جنوبی است.

ساکنان مناطق 17، 18، 19 ، 20 ، 14 ، 15 ، 9 ، 10 ، 11 ، 12 به دلیل بافت قدیمی که دارند بیشتر با مشکل تیرهای چراغ برق مزاحم مواجه هستند و گاها شاهد آن هستیم در بسیاری از معابر فرعی یا همان محلی این مناطق توسعه شهری شکل گرفته و بافت قدیمی نوسازی شده است اما تیرهای چراغ برق همچنان سرجای خود خودنمایی می کنند.تیرهایی که تردد خودروها و حتی گاها عابران پیاده را با مشکل مواجه کرده است.

طبق اطلاعاتی که به خبرنگار ما رسیده است بسیاری از پروژه ها مانند تعریض خیابان ها، آسفالت کاری، تردد خودروهای امدادای و خدماتی به برخی از معابر مناطق جنوبی پایتخت به دلیل جا به جا نشدن تیرهای چراغ به‌درستی انجام نمی شود.

در دی ماه سال گذشته شهردار منطقه ۱۳ از جا به جایی ۲۵ پایه چراغ برق مزاحم در محدوده بافت فرسوده این منطقه خبر داد و گفت: این عملیات به همت معاونت فنی و عمرانی و شهرداری ناحیه یک منطقه ۱۳ با هماهنگی شرکت برق صورت گرفته است.

اینکه در منطقه15 که حجم قابل توجهی تیر چراغ برق مزاحم وجود دارد تنها 25 عدد آن هم به همت شهرداری جابه جا شده اقدام اساسی از سوی شرکت برق نبوده است.

جابه جایی صورت می گیرد!

در شهر تهران هزاران تیر چراغ برق مزاحم در معابر وجود دارد که با حرکت کند شرکت برق در جابه جایی حالا حالا ها این تیرهای چراغ برق مهمان تهرانی ها خواهد بود.

کلا مسئولان شرکت برق تهران تمایلی ندارند در خصوص تیرهای چراغ برق مزاحم گفتگو با رسانه ها کنند؛ چرا که آن طور که باید اقدامی صورت نگرفته است.

طبق گفتهیک مقام مسئول در شرکت برق تهران جابه جایی تیرهای چراغ برق صورت می گیرد؛ اما به دلایلی این عملیات به کندی صورت می گیرد که نخست دلیل آن اعتباری مناسبی برای این جابه جایی وجود ندارد و باید هزینه قابل توجهی برای هر یک عدد تیر چراغ برق صورت گیرد.

دوم اینکه با جابه جایی یک تیر چراغ برق امکان قطع برق به مدت زمان طولانی برای مشترکان به وجود خواهد آورد؛ اما گویا جان مردم برای شرکت برق اولویت کمتری دارد؛ چرا که آمار تصادفات رانندگی با تیرهای چراغ برق در تهران بسیار بالاست.

482888