ایران بر حل منطقه‌ای مسائل افغانستان تاکید کرد

سفیر و نماینده ویژه ایران در کابل در دیدار با سفیر قزاقستان در تهران گفت: این نشست باید تلاشی در مسیر پایان‌ دادن به مشکلات مردم افغانستان باشد.
تصویر ایران بر حل منطقه‌ای مسائل افغانستان تاکید کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در آستانه نشست دوحه در دیدار با سفیر قزاقستان اظهار داشت این نشست باید تلاشی در مسیر پایان‌ دادن به مشکلات مردم افغانستان باشد.

در توئیتر کاظمی قمی آمده است: «در دیدار با سفیر قزاقستان در ایران درباره کارکرد مثبت نشست‌های منطقه‌ای و انتظار نقش حمایتی سازمان ملل از این نشست‌ها اشاره شد. تاکید کردم که منطقه در قبال افغانستان مسئول است و راه حل بحران افغانستان باید در منطقه دنبال شود».

وی افزود «مشکلات امروز افغانستان مانند تروریسم، بحران اقتصادی، مواد مخدر و … میراث بیست سال اشغالگری آمریکا است. اجلاس دوحه می‌بایست تلاشی در مسیر پایان بخشی به مشکلات مردم افغانستان باشد».

سفارت ایران در کابل نیز در رشته توئیتی گفت حسن کاظمی قمی تأکید کرده است که منطقه در قبال افغانستان مسئول است و راه‌حل بحران افغانستان باید در منطقه دنبال شود.

نشست دوحه با حضور نمایندگان برخی از کشورها در امور افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است در تاریخ اول می برای دو روز برگزار شود.

یافتن یک رویکرد واحد برای مقابله با وضعیت افغانستان و جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر از اهداف این نشست گفته شده است.

منبع: تسنیم

482877