تعرض به چند محوطه‌ باستانی در ایذه

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه گفت: در سفر ربیس جمهور و هیات دولت به خوزستان و علی رغم انتظار حضور وزیر میراث فرهنگی در این سفر، محوطه‌های تاریخی شهرستان ایذه همچنان مورد تعرضات شبانه‌روزی قرار می‌گیرند.

تصویر تعرض به چند محوطه‌ باستانی در ایذه

به گزارش سایت خبری پرسون، فرامرز خوشاب اظهار کرد: در آخرین پایش انجام شده در شبانه‌روز گذشته به ۲ محوطه اشکفت‌سلمان و تپه موسوم به «تل حاج عیسی سلطانپور» تعرض شد.

خوشاب با تقدیر از مردم فرهنگ دوست ایذه و نگرانی همیشگی آنها در خصوص مواریث فرهنگی افزود: با توجه به نگرانی‌های عمومی در خصوص تعرضات شبانه‌روزی به محوطه‌ها و تخریب حریم و عرصه این میراث نیاز بود تا وزیر میراث فرهنگی خود از نزدیک شرایط حاکم بر میراث فرهنگی خوزستان را ببیند و به آمار از راه دور اتکا نکند.

او ادامه داد: گنجینه تاریخی اشکفت‌سلمان و تپه سلطانپور مربوط به دوره ایلام میانه با قدمتی بیش از سه هزار سال و دیگری مربوط به هزاره سوم و چهارم قبل از میلاد است که شوربختانه به دلیل عدم گشت‌زنی مناسب و نظارت یگان حفاظت میراث فرهنگی هر روز شاهد حفاری و ساخت‌وساز در حریم و عرصه این محوطه‌های تاریخی هستیم که به حال خود رها شده‌اند.

خوشاب گفت: امیدواریم بعد از این همه فریاد وامصیبتا و صدای درخواست کمک و نجات‌بخشی که بارها توسط انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی، کارشناسان، مردم و دغدغه‌مندان به این حوزه در رسانه‌های مختلف منعکس گردید یک نفر پیدا شود و صدای تیشه و کلنگ و چکش‌هایی را که ما می‌شنویم او نیز بشنود و به گوش استاندار خوزستان و شخص وزیر میراث فرهنگی برساند.

منبع: ایسنا

482510