بارش باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و ورود گرد و خاک به مرزهای غربی خبر داد.

تصویر بارش باران در نقاط مختلف کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: سه‌شنبه (۵ اردیبهشت) سامانه بارشی در برخی نواحی نوار غربی کشور، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، یزد و فارس فعال است همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و زنجان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد ریزش تگرگ انتظار می‌رود. در سواحل دریای خزر نیز بارش آغاز می‌شود.

وی افزود: با گذر امواج تراز میانی از نوار جنوبی کشور در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد. در جنوب ایلام و نیمه غربی خوزستان نیز وزش باد و نفوذ گردوخاک از مرزهای غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد که چهارشنبه (۶ اردیبهشت) بارش در نوار غربی کاهش می‌یابد و گستره فعالیت سامانه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز، تهران، سمنان و استان‌های اصفهان، یزد و کرمان پیش‌بینی می‌شود همچنین در سواحل و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش ادامه خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: پنج‌شنبه (۷ اردیبهشت ) در شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش رخ می‌دهد همچنین در استان‌های سمنان، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی فارس، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه (۸ اردیبهشت) با تداوم بارش در این مناطق گستره فعالیت سامانه مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های مرکزی، قم و شرق لرستان را نیز دربرمی‌گیرد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: شنبه (۹ اردیبهشت) علاوه بر اینکه در مرکز ، شرق و جنوب کشور رگبار پراکنده رخ می‌دهد، در برخی نقاط شمال غربی و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چهارشنبه و پنج‌شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز پنج‌شنبه (۷ اردیبهشت) قسمتی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۵ و ۶ اردیبهشت) شهرکرد با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای ۳۴ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور هستند.

482087