معاون رئیس‌جمهور:

باید اشتغال زنان متناسب با نقش‌های مادری و همسری باشد

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم تدوین الگوی وزین اشتغال زنان متناسب با نقش‌های مادری و همسری تاکید کرد.

تصویر باید اشتغال زنان متناسب با نقش‌های مادری و همسری باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست کارگروه بین دستگاهی حوزه زنان و خانواده با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، زینب اختری، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، عاطفه خادمی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور زنان و خانواده و جمعی از صاحبنظران و فعالان حوزه زنان و خانواده امروز در معاونت زنان برگزار شد.

خزعلی با اشاره به لزوم افزایش همکاری دستگاه‌ها، جهت تکمیل اطلاعات کمیته آماربخشی زنان و خانواده، بر تسریع روند تدوین و به‌روز بودن آمارهای این حوزه جهت به‌کارگیری در برنامه‌ریزی‌های کلان با دید حل مسئله حوزه زنان و خانواده تاکید کرد.

وی ضمن تاکید جدی بر تشکیل کارگروه ویژه بررسی اشتغال زنان افزود: تدوین الگوی وزین اشتغال زنان، باید متناسب با نقش‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی به ویژه فرزندآوری و همسری صورت بگیرد تا ضمن زمینه‌سازی جهت بهره‌مندی جامعه از توانمندی و نخبگی بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، نقش مختلف بانوان در خانواده نیز تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت افزایش نرخ باروری در کشور، احصای راهکارهای حمایتی ویژه بانوانی که اشتغال اعم از رسمی یا غیررسمی مانند کشاورزی دارند را ضروری خواند.

همچنین در این نشست، لاله فرهنگ‌متین، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و رئیس کمیته آماربخشی زنان و خانواده به تبیین نظام جامع آماری زنان پرداخت و زوایای آن مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

482074

مطالب مرتبط