مردم بار دیگر اتحادشان را در نماز باشکوه عید فطر به نمایش گذاشتند؛

پیام ‌مردم به صف‌اولی‌ها

ملت مؤمن و موحد ایران، روز شنبه نماز پرشکوه عید فطر را به پاس یک‌ماه طاعت و عبادت، در سراسر کشور اقامه کرد و سجده شکر و سپاس به جای آورد. در کانون معنوی این اجتماع عظیم ملی، انبوه بی‌شمار مردم تهران، نماز عید را به امامت حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام‌خمینی(ره) اقامه کردند.
تصویر پیام ‌مردم به صف‌اولی‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه اول نماز، با تبریک عید خجسته فطر به امت اسلامی و ملت رشید و عزیز ایران، ‌ماه رمضان امسال را بسیار پربار، پرشور و سرشار از رحمت الهی خواندند و با اشاره به تضرع و توسل آحاد مردم، به‌خصوص در شب‌های قدر گفتند: شب‌زنده‌داری‌های پرسوزوگداز مردم و اشک‌های گرمی که از چشمان جوانان پاکیزه کشور جاری می‌شد، از همیشه برجسته‌تر بود و حضور در مجالس تلاوت قرآن، هیئت‌ها، محافل معرفت‌آموزی، گلزارهای شهدا و کمک‌های مؤمنانه به ایتام و مستمندان، رمضان امسال را پرشکوه کرده بود.




تجلیل از حرکت عظیم ملت در روز قدس
یکی از جلوه‌های‌ ماه رمضان امسال، آن حرکت عظیم مردمی در روز قدس است که مردم مؤمن، که شب قبل را با اِحیا گذرانده بودند، روز هم با دهان روزه، آن اجتماع پرشکوه و متراکم را در سراسر کشور نشان دادند؛ اینها توفیقات الهی است، اینها الطاف الهی است. روز قدس، روز مبارزه‌ ملت ایران است که ملت‌های دیگر هم بحمدالله امسال همراهی کردند که در یک سطح بسیار وسیعی گسترده بود.

دستاوردهای‌ ماه رمضان
مردم ما در این ‌ماه دستاوردهای زیادی داشتند: رقت قلب، تقرب به پروردگار عالم، پاکیزگی روح، توجه و تذکر به معنویت، آشنا شدن با بسیاری از معارف الهی و اسلامی و ضربه به دشمن در روز قدس؛ اینها دستاوردهای مردم عزیز، مردم مؤمن و ملت بزرگ ایران در این‌ ماه بود.

ضرورت حفظ دستاوردها
این دستاوردها را حفظ کنید؛ اینها ذخیره‌‌ معنوی است؛ این ذخایر را تا‌ ماه رمضان سال آینده برای خودتان نگه‌دارید، حفظ کنید و‌ ماه رمضان سال آینده این روحیه را تقویت کنید. همین روحیه است که ملت را از لحاظ مادی و معنوی پیش خواهد برد و همه‌‌ مشکلات را برطرف خواهد کرد.

همدلی و هم‌افزایی؛ یک راهبرد کلی
همکاری، همدلی و هم‌افزایی، 3قوه یک راهبرد بسیار مهم و اساسی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور است. قانون اساسی برای تشکیل این سه قوه ترتیب خوبی داده‌است. اگر قوای مقننه، مجریه و قضاییه به‌طورکامل همکاری کنند، کارها به هیچ‌وجه گره نمی‌خورد که خودِ مسئولان و مدیران این قوا می‌دانند که این همکاری و هم‌افزایی چگونه ایجاد می‌شود.

ضرورت پرهیز از حاشیه‌ها
یک راهبرد مهم دیگر، تمرکز بر حل مسائل و خودداری مردم و مسئولان از درگیر شدن و سرگرم شدن به حاشیه‌هاست. حاشیه‌ها همیشه ساخته و پرداخته دست دشمن نیست؛ بلکه گاهی از روی غفلت یا عوامل دیگر و با انگیزه‌های گوناگون، حاشیه‌هایی در اطراف یک کار یا یک شخص ایجاد می‌شود که مردم باید بی‌اعتنا باشند و مسئولان هم بدون توجه به حواشی، تلاش خود را بر کارهای مهم و مشکل‌گشا متمرکز کنند.

ابزاری برای پیشرفت
تقویت اراده از خاصیت‌های روزه‌داری است. اراده تقویت شده ملی، گره‌گشا است و مسئولان باید این ابزار را در مسیر پیشرفت و جهتی که پروردگار معین کرده، به‌کار بگیرند.

لزوم حفظ و تقویت وحدت
از مردم عزیزمان هم انتظار می‌رود به برکت‌ ماه مبارک رمضان و دستاوردهای بزرگی که در این‌ ماه داشتند، اتحاد خود را حفظ کنند. بحمدالله از اول انقلاب مردم ما متحد بوده‌اند و این اتحاد در موارد بسیاری توانست راه‌های دشواری را، تنگه‌های سختی را برای مردم باز کند و راهگشای راه‌ها باشد؛ این اتحاد باید حفظ شود.

به‌روز بودن در شناخت دشمن
راهبرد نظامی دشمن در منطقه شکست خورده‌است. دشمن به سیاست تزویر، تحریف، دروغ‎گویی، وسوسه، تحقیر و بدبین‌کردن ملت‌ها به توانایی‌های خود روی آورده که باید در شناخت راهبردها، تاکتیک‌ها، ابزارها و روش‌های او، به‌روز بود و آنها را ابطال کرد.

ایجاد تفرقه؛ راهبرد دشمن
راهبرد دشمن، ایجاد اختلاف و تفرقه است. دشمن تلاش می‌کند مردم به‌خاطر عقاید و سلایق مختلف با هم بجنگند و درگیر شوند، اما نگاه‌های مختلف مردم به مسائل مختلف، طبیعتا مانعی ندارد و نباید محل اختلاف و کشمکش شود، بلکه باید با باطل کردن وسوسه‌های دشمن برای بدبین کردن مردم به یکدیگر و مردم به مسئولان، در کنار هم به زندگی و مهربانی پرداخت.

همشهری

481906