به گزارش سایت خبری پرسون، بهروز آقایی اظهار کرد: با هدف افزایش ضریب دسترسی دریایی، ارتقای جایگاه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره) و تقویت رقابت پذیری صنایع و صاحبان کالا در تجارت منطقه بر اساس اقتصاد دریامحور، خط منظم کشتیرانی کانتینری بندر امام به بنادر کشورهای امارات، هند و چین راهاندازی شد.
وی با یادآوری اینکه ورود کشتیهای کانتینری نسل پنجم با هدف تردد به مقاصد کشورهای امارات، هند و چین انجام شد، افزود: کاهش زمان و هزینههای حملونقل کالای وارداتی و ترانزیتی از مزیتهای راهاندازی این خطوط کشتیرانی است.
وی با بیان اینکه تغییر کانون ترانشیپ کالاهای صادراتی نیز از جمله مولفههای مهم راهاندازی خطوط منظم کشتیرانی در بندر امام (ره) است، تصریح کرد: این اقدام افزایش رقابتپذیری رویههای کالایی کشور و به دست آوردن سهم مناسب از بازارهای منطقه را بهدنبال دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تاکید بر اینکه جذب بازارهای ترانزیتی و ترانشیپی منطقه از اهداف راهاندازی این خط کشتیرانی منظم کانتینری است، اضافه کرد: فعالیت این خط کشتیرانی، بهرهمندی مناسب از ترمینال کانتینری بندر امام با ظرفیت سالانه 600 هزار کانتینر (TEU) را درپی خواهد داشت.
آقایی با اشاره به اینکه کاهش زمان انتظار کانتینرهای حاوی کالاهای صادراتی مستقر در بندر امام خمینی (ره) برای بارگیری حداقل 7 روز کاهش مییابد، گفت: کاهش حداقل 3 روز زمان حمل دریایی کانتینرهای صادراتی و وارداتی به این بندر از دیگر نتایج راهاندازی خط منظم کشتیرانی است که به تبع آن 10 درصد هزینههای حملونقل دریایی کالا را کاهش میدهد.
وی تاکید کرد: تحقق اقتصاد دریامحور و توسعه تجارت خارجی جزو سیاست های دولت سیزدهم است.