رگبار باران در تعطیلات عید فطر

سازمان هواشناسی جدیدترین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور در تعطیلات پایان هفته و عید فطر اعلام کرد.
تصویر رگبار باران در تعطیلات عید فطر

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز پنجشنبه‌ در شرق‌ فارس‌، جنوب‌ کرمان، شمال و شرق‌ هرمزگان و غرب‌ اصفهان، همچنین‌ در شمال آذربایجان غربی‌ و آذربایجان شرقی‌ در ساعات‌ بعدازظهر افزایش‌ ابر، رگبار باران گاهی‌ رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود. در سایر مناطق‌ کشور جوی آرام و پایدار مستقر است.

جمعه‌ در غرب‌ یزد، جنوب‌ و غرب‌ کرمان، شمال هرمزگان و همچنین‌ با گذر امواج‌ تراز میانی‌ جو در آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، زنجان، قزوین‌ و مناطق‌ مرزی استان‌های کرمانشاه و کردستان رگبار و رعدوبرق‌ پراکنده و وزش‌ باد شدید موقتی‌ رخ‌ می‌دهد.

شنبه‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز شامل‌ استان‌های البرز، تهران، سمنان، برخی‌ نقاط‌ اصفهان، یزد، کرمان، دامنه‌های زاگرس‌ واقع‌ در همدان، مرکزی و قم‌ بارش‌ پراکنده و وزش‌ باد پیش‌بینی‌ می‌شود.

در ضمن‌، در اوایل‌ شب‌ جمعه‌ در گیلان و اردبیل‌ و شنبه‌ در مازندران و گلستان بارش‌ پراکنده رخ‌ می‌دهد.

یکشنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ اصفهان، یزد، ارتفاعات‌ کرمان، شرق‌ سمنان، خراسان شمالی‌ و شرق‌ سواحل‌ دریای خزر رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد. همچنین‌ در اوایل‌ شب‌ در کردستان و کرمانشاه بارش‌ پراکنده و وزش‌ باد انتظار می‌رود.

دوشنبه‌ با گذر موج‌ تراز میانی‌ جو از شمال غرب‌ کشور در مناطقی‌ از غرب‌ و شمال غرب‌ ابرناکی‌، بارش‌ پراکنده و وزش‌ باد پیش‌بینی‌ می‌شود. در ساعات‌ بعدازظهر در شرق‌ اصفهان، یزد و شمال کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش‌ ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

قابل‌ توجه‌ است‌ تا روز جمعه‌ افزایش‌ دما در نیمه‌ شمالی‌ کشور به‌ ویژه در اردبیل‌ و گیلان خواهیم‌ داشت‌ و دراین‌ دو استان وزش‌ باد گرم جنوبی‌ رخ‌ خواهد داد.

روز شنبه‌ با نفوذ جریانات‌ خنک‌ شمالی‌، کاهش‌ دما در نوار شمالی‌ کشور رخ‌ خواهد داد.

همچنین‌ در روز جمعه‌ پدیده گردوخاک‌ در برخی‌ نقاط‌ شمال غرب‌ و غرب‌ کشور پیش‌بینی‌می‌شود.

دریای خزر در روز شنبه‌ مواج‌ است.

481593

مطالب مرتبط