به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سرپرست شبکه پویا در نشستی بر استفاده برنامهریزی شده از ظرفیتهای مشترک دو طرف در تولید آثار فاخر در حوزه کودک و نوجوان تاکید کردند.
در این نشست حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید و سرپرست شبکه کودک و برخی از مدیران کانون و شبکه کودک حضور داشتند.
حمایت کانون از تولیدات شبکه کودک
علامتی در این نشست با طرح این موضوع که کانون به دنبال تولید آثار فاخری است که به دل مردم هم بنشیند، بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامهها و فعالیتهای مشترک که بنا شد با همکاری صدا و سیما به انجام برسد، حمایت خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه ساختههای کانون مختص آثار سینمایی نیست، عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه تولیدات محصولات سرگرمی، انیمیشن، سریال، کتاب، تئاتر و دیگر حوزهها نیز فعال است. همچنین بیش از دو هزار عروسک در اشکال گوناگون و از اقوام مختلف ثبت شده است که از تولیدات کانون به شمار میرود.
مدیرعامل کانون همچنین اضافه کرد: ماموریت ما در کانون این است که این سازمان از تصدیگری عبور کرده و به سمت تولیگری پیش برود؛ بدین صورت که گروههای کوچک مردمی در بخشهای مختلف نقشآفرینی کنند و انحصارهای موجود را بشکنند.
حامد علامتی در پایان گفت: جشنواره قصهگویی یکی از برنامههایی است که به همت کانون در سراسر کشور برگزار میشود؛ در راستای استفاده برنامهریزی شده از ظرفیتهای مشترک کانون و شبکه کودک میتوان این جشنواره را به صورتی برنامهریزی کرد تا از شبکه کودک پخش شود.
اتفاقات مثبت در حوزه تولیدات عروسکی با همافزایی کانون و صداوسیما
محمد صادق باطنی مدیر شبکه امید و سرپرست شبکه کودک نیز در این نشست با بیان اینکه طرحی تحولی در شبکه کودک پیشبینی شده و درحال اجراست، بیان کرد: دهه هفتاد شمسی بهار تولیدات نمایشی بود؛ اما اکنون در حوزه سریالسازی برای کودک و نوجوان به شدت ضعف داریم. فعالیت و ساختههای بخش انیمیشن سینمایی بیشتر از سریالهای آن است و بخشهای مختلف، فعالیتهایی در این زمینه انجام میدهند ودر مجموع، شرایط حوزه انیمیشن بد نیست. اما در حوزه سریال انیمیشنی شرایط خوبی نداریم.
وی در ادامه به برخی از برنامههای عروسکی که در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته شد و محتوای مناسب بزرگسالان داشت اشاره و عنوان کرد: در حوزه عروسکی نیز ذائقه مخاطب بهصورت تدریجی از حوزه کودک به حوزه بزرگسال حرکت کرده است، یعنی برنامه با محوریت عروسک ساخته میشود اما محتوای آن مناسب بزرگسال است که این امر درست نیست و درحال حاضر شاهد روند روبه انحطاط تولیدات عروسکی هستیم.
او همچنین مطرح کرد: حوزه عروسکی، حوزه زودبازدهی است و مخاطب بیشتر به آن اقبال نشان میدهد از این رو به نظر باید بیشتر به آن پرداخت. شروع آن نیز میتواند با جشنواره عروسکخانه باشد و در ادامه مسیر نیز میتوان تولیدات مشترک کانون و صدا و سیما در این حوزه را در نظر گرفت. به نظر میرسد این حوزه در کانون نیز کم فروغ شده است و امیدوارم این همافزایی بتواند اتفاقهای مثبتی را رقم بزند.
محمدصادق باطنی در پایان سخنان خود گفت: در همه جای دنیا خانه عروسکها تلویزیون است و در کل، دستاندرکاران حوزه عروسک نیز به دنبال میدان و جایی برای ارائه نمایش خود هستند. خانه تئاتر عروسکی، تلویزیون است و با توجه به سبد مصرف خانوار، صدا و سیما میتواند رونقی را به تئاتر عروسکی بازگرداند.