بی‌تعهد به مردم؛ ناکارآمد در دولت!

یارگیری دولت‌ها از مجلس، نه تنها شیوه‌ی نادرستی است که آخر و عاقبت چندان خوش یمنی نیز نداشته است.
تصویر بی‌تعهد به مردم؛ ناکارآمد در دولت!

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا بردستانی در یادداشتی نوشت: حدفاصل ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ (برگزاری انتخابات ریاست جمهوری) لغایت ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ (تفویض حکم ریاست جمهوری)، در میانه بسیاری از گمانه زنی‌ها و توصیه و تحمیل‌کردن‌ها، یک موضوع، مورد توافق همه‌ی نحله‌های سیاسی قرار داشت و آن‌عدم تلاش دولت برای یارگیری از مجلس بود که این مسئله حتی در سخنان و توصیه‌های بزرگان و دلسوزان نظام نیز به وضوح به چشم می‌خورد و اما با کامل شدن دولت و آرام گرفتنِ دریای متلاطم عزل و نصب ها، در نهایت معلومِ همگان شد که مجلس یازدهم بدون: احسان خاندوزی (که وزیر اقتصاد شده بود)، سیدجواد ساداتی‌نژاد (که وزارتخانه جهاد و کشاورزی را تحویل گرفت)، علیرضا زاکانی (که بر صندلی سال‌های نه چندان دور قالیباف تکیه زد) و سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی (که سکان بنیاد شهید را در دست گرفت) باید ادامه‌ی مسیر دهد در این بین وضعیت سید جواد ساداتی نژاد با بقیه اندکی متفاوت بود زیرا؛ او تنها نماینده‌ی حوزه‌ی انتخابیه‌ی کاشان، آران و بیدگل محسوب می‌شد. حالا و پس از ۲۰ ماه که از روی کارآمدن دولت سیزدهم می‌گذرد با گذر و نظری به کارنامه و عملکرد این چهار نماینده‌ی از مجلس جدا شده می‌توان به آسانی گفت: آن توصیه‌ها و این گوش به نصیحت ندادن‌ها چندان تجربه‌ی موفقی نبود و امیدواریم حتی شده به ضرب قانون، زین پس جدا شدنِ نمایندگان به قصد پیوستن به دولت‌ها غیرممکن شود!

با برکناری «ساداتی نژاد» از کابینه، یک بار دیگر این پرسش در اذهان شکل می‌گیرد که: چرا دولت‌ها دست به ترکیب مجلس می‌زنند؟! آیا تنها چاره‌ی دولت‌ها برای تکمیل کابینه، محروم کردن برخی حوزه‌های انتخابیه از نمایندگان‌شان در مجلس است؟

از آن روزها که خیلی هم نگذشته است، آنچه به یادمان مانده، دفاع و توجیه روزنامه‌ی کیهان از وزیر و مسئول شدنِ وکلای مجلس است که برخی را «نخبه» خواند و بعضی را مورد نیاز و وثوق دولت اما ۲۰ ماه بعد و با گذر و نظری به سرتاپای آن چه طی این ۲۰ ماه گذشته می‌بینیم:

- بیشترین نقدها به تیم اقتصادی دولت است که خاندوزی یکی از آن‌ها است.

- ساداتی نژاد یکی از ضعیف ترین‌ها بود که با تأخیر برکنار شد.

- شهردار تهران روزهای چندان موفقی سپری نمی‌کند.

- و بنیاد شهید که اظهر من الشمس است.

حال با بازخوانی رویدادها و رخدادها بهتر و صریح‌تر می‌توان نظر داد که یارگیری دولت‌ها از مجلس، نه تنها شیوه‌ی نادرستی است که آخر و عاقبت چندان خوش یمنی نیز نداشته است. حداقل در مورد سیدجواد ساداتی نژاد می‌توان به آسانی گفت: بی‌تعهد به مردم؛ ناکارآمد در دولت! مسئله‌ای که قطعاً در کارنامه‌ی دولت و سیدجواد ساداتی نژاد برای همیشه باقی خواهد ماند.

منبع: آفتاب یزد

480760