اردوغان:

ترکیه در ۱۴ مه پیامی به غرب خواهد داد

رجب طیب اردوغان گفت، ترکیه از طریق انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آتی این کشور که نه تنها غرب، بلکه جهان اسلام نیز از نزدیک آن را دنبال می‌کند، پیامی به غرب خواهد داد.
تصویر ترکیه در ۱۴ مه پیامی به غرب خواهد داد

به گزارش سایت خبری پرسون، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: غرب در مورد ترکیه برنامه‌هایی دارد. شما در حال حاضر وضعیت امانوئل ماکرون (رئیس‌جمهوری فرانسه) را مشاهده می‌کنید. پشت صحنه سفر ماکرون به چین چیست؟ روابط فرانسه با آمریکا چگونه است؟ چرا ماکرون به چین رفت؟

اردوغان با اشاره به نظرسنجی اخیر که حاکی از آن بود که مارین لوپن، رهبر راست افراطی فرانسه در صورت تکرار انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ماکرون را شکست خواهد داد، گفت: لوپن اکنون از ماکرون جلوتر است... چگونه این اتفاق افتاد؟ این به معنای تغییر در نتایج نظرسنجی است.

اردوغان با تاکید بر اینکه غرب علیه اوست، افزود: مردم ترکیه در ۱۴ مه پاسخ لازم را خواهند داد.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: ترکیه با این انتخابات پیامی به غرب خواهد داد... این کشور نه در مبارزه با تروریسم و نه در تعیین سیاست‌های اقتصادی خود، به آنچه غرب می‌گوید نگاه نمی‌کند.

رجب طیب اردوغان ابراز اطمینان کرد که در ماه آینده مجددا انتخاب خواهد شد و پیروزی او پیامی برای غرب خواهد بود که به گفته او، مخالف او و حامی رقبایش است.

اردوغان چهارشنبه با اشاره به رای‌گیری ۱۴ مه، زمانی که یک نامزد ریاست جمهوری باید بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کند تا کار دو هفته بعد از آن به دور دوم انتخابات نکشد، به تلویزیون سی‌ان‌ان ترک گفت: معتقدم که ملت من این کار را بدون مشکل ساختن آن به پایان خواهد رساند.

او مدعی شد که شاهد حمایت قوی از سوی مردم است. رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: غرب می‌گوید که علیه اردوغان است. موضع خصمانه آنها در قبال اردوغان، یک موضع خصمانه علیه ملت من است. ملت من این توطئه را در ۱۴ مه خنثی خواهد کرد.

اردوغان در صحبت‌هایش گفت که کار روی پروژه‌ها در صنعت دفاعی ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به ناو «تی‌سی‌جی آنادولو» (TCG Anadolu)، بزرگترین کشتی جنگی ترکیه و اولین ناو هواپیمابر جنگی بدون سرنشین (UCAV) در جهان، گفت که این ترکیه را قادر می‌سازد تا به «جایگاه بسیار متفاوتی» در استانداردهای جهانی برسد.

اردوغان افزود: ما در حال برداشتن گام دیگری هستیم. اکنون در حال مذاکره هستیم و بزرگتر از این خواهیم ساخت.

این کشتی جنگی روز دوشنبه به نیروی دریایی ترکیه تحویل داده شد.

کشتی جنگی مذکور که در کارخانه کشتی‌سازی صدف واقع در استانبول ساخته شده است، می‌تواند هلیکوپتر، هواپیماهای بدون سرنشین، وسایل نقلیه زمینی، هواپیماهای سبک و پرسنل را حمل کند. پهپادهای بیرقدار TB۳ UCAVو قیزیل‌آلما و هواپیماهای تهاجمی سبک هورجت ترکیه می‌توانند روی کشتی فرود بیایند و از آن بلند شوند. این ناو جنگی با طول ۲۳۱ متر (۷۵۸ فوت) و عرض ۳۲ متر (۱۰۵ فوت)، قادر به جابجایی بار معادل ۲۷۰۰۰ تُن است.

480650