به گزارش سایت خبری پرسون، سپهر خلجی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:
«گمانهزنیها درباره اراده دولت برای تغییر وزیر صمت به علت نابسامانی بازار خودرو نادرست است؛ زیرا آنچه موجب این نابسامانی است خارج از صمت رقم خورده است.
برنامه صمت برای افزایش تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ محقق شد و با افزایش تولید خودروی کامل، یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو تحویل مردم شد.
اما آنچه بازار خودرو را ملتهب کرده، ریشه در چند موضوع دارد:
۱.خودرو باید از کالای سرمایهای و ابزار سوداگری خارج شود. راه آن تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه است که تیر ۱۳۹۹ در مجلس اعلام وصول شد اما هنوز نهایی نشده است.
۲.احیاء مکانیسم عرضه خودرو در بورس کالا که سال گذشته نشان داد برای تعادل بازار کارآ است. اما این مکانیسم فعلا با نظر سازمان بازرسی و مخالفت شورای رقابت متوقف است.
۳.واردات خودرو از جمله سواری کارکرده که با وجود موافقت دولت و مجلس، با نظر هیئت نظارت مجمع تشخیص از بودجه ۱۴۰۲ حذف شد.»