سفر نخست وزیر لهستان به آمریکا برای تقویت مناسبات دفاعی

نخست‌وزیر لهستان امروز (سه‌شنبه) برای دیدارهایی با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی و دفاعی با واشنگتن به ایالات متحده سفر کرد.

تصویر سفر نخست وزیر لهستان به آمریکا برای تقویت مناسبات دفاعی

به گزارش سایت خبری پرسون، «ماتئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان قرار است امروز در کاخ سفید با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد حمایت بیشتر از اوکراین به رایزنی بپردازد. او همچنین قرار است در سفر سه روزه خود با نمایندگان شرکت‌های دفاعی آمریکا گفت‌وگو داشته باشد.

موراویتسکی گفت:‌ «من به ایالات متحده پرواز می‌کنم تا اتحاد با قدرتمندترین متحدمان را تقویت کنم، با کشوری که امنیت را در اروپا و به ویژه امنیت را در سمت ما از اروپا تضمین می‌کند.»

به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین، ایالات متحده حضور نظامی خود در لهستان را افزایش داد. این کشور در جناح شرقی ناتو، هم‌مرز با اوکراین و کالینینگراد روسیه است و آمریکا از آن به عنوان یک کشور تراتزیتی برای انتقال کمک‌ نظامی و امدادی برای اوکراین استفاده می‌کند.

لهستان همچنین اهداکننده اصلی کمک به اوکراین است و برای تقویت نیروهای خود و جایگزینی برخی از تجهیزات قدیمی که به اوکراین ارسال شده است، دستور تامین جت‌های جنگنده، تانک و سایر تجهیزات نظامی مدرن از تولیدکنندگانی در ایالات متحده، کره‌جنوبی و دیگر مناطق را داده است.

همانطور که اروپا به دنبال به دست آوردن استقلال انرژی است، لهستان هم قصد دارد نیروگاه‌های هسته‌ای بسازد و دولت ایالات متحده و شرکت آمریکایی وستینگهاوس را به عنوان شرکای خود برای ساخت اولین نیروگاه خود انتخاب کرده است تا در سال ۲۰۳۳ افتتاح شود.

480474